نصب ایزوگام و قیرگونی

تفاوت قیرگونی با ایزوگام

تفاوت قیرگونی با ایزوگام

تفاوت قیرگونی و ایزوگام نسبت به مزایا و معایب و هرکدام مشخص می شود که ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با نکات کلیدی این تفاوت به نحو احسن آشنا کنیم.

به هر حال قیرگونی از جمله روش‌ های قدیمی عایق کاری است که حتی امروزه افراد نیز به انجام این روش تمایل دارند.

اما ایزوگام کاری نسبت به قیرگونی علاوه بر هزینه کمتر دوام بالاتر و مهم تر از همه آراستگی بیشتری را در حین کار به وجود می ‌آورد.

چنان چه شما به دنبال استاندارد کار بیشتر، هزینه نصب کم تر، آراستگی و تمیزی بیشتر در هنگام نصب هستید، قطعا ایزوگام گزینه ایده آلی است که نباید از آن غافل شد.  

تفاوت قیرگونی با ایزوگام

شاید این مطالب نیز برای شما مفید باشد:

مزایا ایزوگام و قیرگونی

از جمله مزایای استفاده از قیر گونی این است که یک عایق کاری قابل قبول به شمار می آید که می‌توانید برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت از این روش استفاده کنید.

ضخامت بالای قیرگونی برای برخی از افراد یک مزیت عالی به حساب می آید. هم چنین در زمان اجرا، نصب آن بسیار آسان است و از لوازم و مصالح بسیار ساده می توان استفاده نمود.

از قدیم قیرگونی کارایی بیشتری با هزینه  بالاتری را به وجود آورده می آورد و به همین دلیل است که با توجه به تفاوت قیرگونی و ایزوگام یک روش منسوخ شده نیست و تا امروزه هنوز مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرد.

  اما نصب ایزوگام تمیزتر و با سرعت عمل بیشتری نسبت به قیرگونی انجام می پذیرد و اگر شما از یک ایزوگام با کیفیت و استاندارد بالا استفاده کنید، صد درصد عملکرد قابل قبولی را در طولانی مدت مشاهده می کنید.

هم چنین در هنگام خرید انواع ایزوگام از شرکت ایزوگام کاری ایزوایمن می توانید با دریافت بیمه نامه و ضمانت نامه کتبی یک عمر 10 تا ۱۵ ساله را برای ایزوگام در نظر بگیرید.

لایه پوششی ایزوگام به محافظ مستقلی نیازمند ندارد و هم چنین هزینه ترمیم و تعمیر ایزوگام به مراتب به مرور زمان آسان تر است و شما برای هر نوع سطوحی می توانید به چسبندگی ایزوگام مطمئن باشید و صددرصد صرفه اقتصادی ایزوگام را به هیچ عنوان نباید در این بین نادیده گرفت.  

نصب ایزوگام و قیرگونی

معایب قیرگونی

نوبتی هم که باشه نوبت به برشمردن معایب کاربرد قیرگونی است. چنان چه ساختمان مورد نظر شما دچار هرگونه نشتی شود شما با انواع پارگی گونی در فرایند قیرگونی رو به رو می شوید و معمولا هر ۱۰ سال یکبار باید به ترمیم و تعویض قیرگونی اقدام نمایید.

برخی از افراد نصب قیرگونی را آن چنان نصب تمیز و بدون آلودگی عنوان نمی کنند و همین امر می تواند مشکلات زیادی را در محیط زیست به وجود آورد.

استاندارد خاصی برای نصب و اجرای قیرگونی متأسفانه وجود ندارد و شما یک اجرای طولانی مدت را با تقریبا طیف گسترده ای از مشکلات باید در نظر بگیرید. هم چنین فروشنده ضمانت قابل قبولی را نسبت به خدمات قیرگونی ارائه نمی دهد و در پایان نیز با یک لایه محافظ عملیات قیرگونی را به پایان می رساند.

حال که با تفاوت قیرگونی و ایزوگام با شما صحبت می کنیم، بهتر است بدانید که قیر ممکن است در برخی از شرایط در زمان تابش خورشید اگر گرمای زیادی نور خورشید داشته باشد، حالت اصلی خود را از دست بدهد و حتی در دمای بالا به زغال سنگ تبدیل شده و هرگونه اشتغال را به دنبال داشته باشد.

در حالت کلی قیر در دمای بالا در برابر حلال تغییر شکل می دهد و حتی وزن بسیار بیشتری نسبت به ایزوگام دارد.

حقیقتا قیر در هنگام انجام کار مشکلات زیادی را به وجود می آورد و می تواند در مکان هایی مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز تا حدودی مکان را بسیار آسیب پذیر نماید.  

معایب ایزوگام

با توجه به تفاوت قیرگونی و ایزوگام مجموعه ایزوگام کاری ایزوایمن در سالیان طولانی که به نصب ایزوگام و فروش آن مشغول است، هیچ گزارش خاصی بابت ایزوگام به گوش نرسیده است و صددرصد ایزوگام می تواند عایق رطوبتی عالی در طولانی مدت به حساب آید که شما برای هر نوع مکانی مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه بدون مشکل می توانید از خدمات ایزوگام به نحو احسن استفاده کنید. سوالی که ممکن است برای برخی از افراد به وجود آید این است که استفاده از قیرگونی بهتر است یا ایزوگام؟

به  هر حال شما نسبت به بودجه و طرز فکر خود نسبت به هر کدام می‌ توانید از ایزوگام و یا قیرگونی استفاده کنید.

انواع قیرگونی و ایزوگام هر کدام متناسب به جنس، مواد اولیه و نصب خود نتیجه متفاوتی را به نمایش می گذارند.

برای نصب ایزوگام تنها افراد متخصص و ماهر باید به نصب مشغول شوند همان گونه که در مقاله قبلی به این موضوع اشاره کردیم، ایزوگام کار در اندیشه می‌تواند طبق استاندارد و به صورت اصولی به نصب انواع ایزوگام در مکان‌های مختلف اقدام نماید.  

سخن پایانی

ما در این مقاله هر آنچه لازم بود در مورد تفاوت قیرگونی و ایزوگام برای شما شرح دادیم.

ایزوگام به خاطر ترکیب قیر و الیاف خود می تواند استحکام بیشتری نسبت به قیر داشته باشد. البته ایزوگام را شما باید یک قیرگونی آماده در نظر بگیرید که می تواند اجرا و نصب به مراتب آسان تری داشته باشد به همین دلیل است که ایزوگام را یک عایق پیش ساخته معرفی می کنند.

حتی در حین انجام قیرگونی اگر گونی مورد نظر پایداری و استحکام بالایی نداشته باشد، صد در صد شما نمی توانید به راحتی از فرایند قیرگونی استفاده کنید.

گونی مورد استفاده در این عایق باید بدون هیچ گونه آلودگی و با بافت یکدست و یکنواخت همراه باشد و مورد استفاده قرار گیرد.

تخصص آن چنان بالایی برای نصب و اجرای قیرگونی لازم نیست و مواد آن به راحتی در دسترس است. اما به هرحال روش کار خطرناکی را به دنبال دارد و همین امر را به هیچ عنوان نباید نادیده گرفت.  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *