نصب ایزوگام

قبل از نصب ایزوگام چه اقداماتی باید انجام داد؟

نصب ایزوگام و اجرای اصول اولیه از مهم ترین عوامل موثر بر میزان عایق بندی و کارایی ومقاومت ایزوگام دارد.

بعد از انتخاب صحیح ایزوگام، نحوه نصب و اجرای آن اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که اگر در انتخاب ایزوگام، محصول باکیفیت تری انتخاب شود و نصب و اجرای آن توسط نیروی فنی و متخصص انجام گیرد، ایزوگام طول عمر بیشتری خواهد داشت و در نتیجه موجب کاهش هزینه ها و آسودگی خاطر مشتریان خواهد شد.

نکات مهم قبل از نصب ایزوگام:

همانطور که قبلا هم اشاره شد ایزوگام باید توسط افراد متخصص انجام گیرد. متاسفانه بعضا مشاهده شده است که برخی افراد به دلیل کاهش هزینه ها و صرفه جویی اقتصادی، خود شخصا اقدام به نصب ایزوگام می کنند و به دلیل عدم آگاهی و توجه به نکات فنی و ظرافت ها و ریزه کاری ها موجب افزایش و حتی خسارت گزاف به خود می شوند. تیم فنی و نصب ایزوایمن بارها شاهد چنین مواردی بوده استکه برخی مشتریانی که شخصا اقدام به نصب ایزوگام کرده اند در اولین بارندگی ها، ایزوگام کارایی لازم را نداشته و موجب آسیب و خسارت به بخش های داخلی ساختمان گردیده است.

نکات مهم دیگری که قبل از نصب باید به آنها توجه داشت به شرح زیر است؟

  • سطح زیرین ایزوگام باید صاف و بدون برآمدگی یا فرورفتگی باشد.
  • سطح مورد نظر باید قبل از نصب به طور کامل جارو شده باشد و بدون هرگونه گرد و خاک، شن و ماسه، سنپریزه و … باشد.
  • سطح مورد نظر باید کاملا خشک باشد و عایق بندی نیز حتما باید در روزهای صاف و آفتابی انجام بگیرد چرا که این کار موجب حداکثر چسبندگی با سطح می شود و در نتیجه میزان عایق بندی و مقاومت آن افزایش می یابد.
  • نصب ایزوگام در دمای منفی و مخصوصا زیر منفی 5 درجه توصیه نمی شود زیرا دمای پایین باعث کاهش خاصیت کشسانی و انعطاف ایزوگام می شود و این موجب ترک برداشتن ایزوگام و کاهش کیفیت می شود.
  • تمامی گوشه ها و زوایای 90 درجه باید سیمانکاری شوند.
  • اگر سطح مورد نظر فلزی باشد، این سطح باید تمیز و صاف و بدون زنگ خوردگی باشد و قبل از عایق کاری از پوشش ضدزنگ استفاده کنید.
  • اگر سطح سرامیکی باشد و فاصله بین سرامیک ها زیاد باشد قبل از عایق کاری فاصله بین آنها را با دوغاب یا قیر پر کنید.