قیمت آسفالت

قیمت هر تن آسفالت

قیمت هر تن آسفالت

قیمت هر تن آسفالت در سطح بسیار مناسبی قرار دارد که موجب افزایش میزان استفاده از آن شده است. به طور کلی اجرای آسفالت  یک  کار تخصصی است که لازم است توسط یک آسفالت‌کار حرفه‌ای و چندین کارگر ماهر انجام شود.

همانطور که می‌دانید بیشترین استفاده آسفالت برای هموار نمودن مسیر جاده‌ها می‌باشد، اما در پشت‌بام، پارکینگ، پیرامون محوطه‌ها و …. مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای دریافت نتیجه عالی از این فرایند می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا ماهرترین افراد فعال در این زمینه به شما معرفی گردد. برای اطلاع از قیمت آسفالت و هزینه‌های پیرامون آن با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

قیمت هر تن آسفالت

شاید این مطالب نیز برای شما مفید باشد:

مهم‌ترین کاربرد‌های آسفالت

قیمت هر تن آسفالت تغییرات کمی‌دارد که به سبب مسائل متعددی به وجود آمده است. سالیان زیادی است که از آسفالت در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود و مهم‌ترین کاربرد آن، استفاده از آسفالت در ساخت و بازسازی خیابان‌ها و جاده‌ها می‌باشد.

همچنین آسفالت به عنوان نوعی پوشش برای پشت بام و درزگیری آن کاربرد زیادی دارد و در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. شاید برایتان جالب باشد که ماده اولیه آسفالت را قیر تشکیل می‌دهد که به دو شکل طبیعی و مصنوعی وجود دارد.

قیمت هر تن آسفالت کاری چقدر است؟

برای آگاهی از قیمت هر تن آسفالت به شکل دقیق می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید. در ابتدا می‌بایست مساحتی حدودی را از مکان مورد نظر ارائه دهید تا متخصصان با بررسی از جهات مختلف، قیمت نهایی آن را بیان کنند.

احتمالا وب‌ سایت‌‌های مختلفی را مشاهده کرده اید که به اجرای آسفالت و خدمات مربوط به آن می‌پردازند. باید توجه داشته باشید که ابتدا از اعتبار و کار تضمینی یک شرکت اطمینان حاصل کنید و سپس کار را به آنان بسپارید.

نرخ آسفالت‌کاری از سوی اتحادیه به تصویب می‌رسد و تقریبا بیشتر مراکز اجرای آسفالت حدودا همان نرخ را به مشتریان پیشنهاد می‌دهند. ناگفته نماند که از سوی اصناف بررسی دقیقی بروی میزان قیمت‌های ارائه شده توسط شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

امروزه اغلب زمین‌های بزرگ همچون زمین بازی و فضای خارجی مکان‌های عمومی‌با آسفالت پوشیده می‌شوند و هزینه آن‌با توجه با مکان موردنظر تغییر خواهد کرد.

باید در‌نظر داشته باشید که بخشی از هزینه‌ها صرف دستمزد کارگران خواهد شد و هرچه مسافت یک زمین بیشتر باشد، متعاقبا هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید.

اینکه محل مورد نظر چه مقدار مساحت دارد، در تعیین مخارج نیروی کار، میزان آسفالت و ماشین‌آلات نقش مهمی ایفا می‌کند.

قیمت هر تن آسفالت کاری چقدر است

بهترین کارشناس برای آسفالت کاری

همانطور که می‌دانید هنگام ارائه درخواست برای آسفالت‌کاری تعداد زیادی از متخصصان برای آسفالت‌کاری نرخ‌های پیشنهادی خود را بیان می‌کنند که انتخاب از میان آن‌ها ممکن است کار سختی باشد.

پس لازم است قبل از شپردن پروژه از دقت‌عمل آنان و در مورد پروژه‌های قبلی آنان پرس و جو کنید. زیرسازی امری مهم است که قبل از آسفالتکاری انجام می‌شود و در طی آن هرگونه ناهمواری سطحی همچون ریشه درختان، بوته‌ها، سنگ‌ها باید از بین برود تا هموارسازی سطح صورت گیرد.

طبق گفته‌های کارشناسان قیمت هر تن آسفالت بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد. همچنین اگر فضای محل مورد‌نظر کوچک باشد، امکان ورود ماشین‌آلات سنگین وجود ندارد و باید با بهره‌گیری از نیروی کار بیشتر به اجرای آسفالت پرداخته شود.

اگر سطح کار ناهمواری‌های زیادی داشته باشد، در نتیجه سختی کار بیشتر خواهد بود و ساعت کاری نیز به مراتب افزایش می‌یابد که در هزینه‌ نهایی آسفالت‌کاری تاثیر می‌گذارد.

کاربرد انواع مختلف آسفالت

قیمت هر تن آسفالت بر اساس نوع آن متغییر است و به طور کلی آسفالت در ۳ دسته، آسفالت گرم، آسفالت سرد و آسفالت محافظتی تقسیم‌بندی می‌شود.

آسفالت گرم که در سطوح مختلف کاربرد زیادی دارد و به طور کلی در میان دیگر انواع آسفالت استفاده از آن رایج‌تر است.

آسفالت گرم که تحت عنوان قدیمی‌ترین نوع آسفالت شهرت دارد، از ترکیب مواد اولیه در دمای بالا تولید می‌گردد و در زمان اجرای نیز باید به شکل گرما مورد استفاده قرار گیرد.

در تک‌تک مراحل اجرای آسفالت گرم، باید از قیر حرارت دیده استفاده شود و مخلوط به شکل گرم باید روی سطح مورد‌نظر قرار گیرد.

این نوع آسفالت برای روسازی برخی سطوح همچون جاده بسیار پرکاربرد است. توجه داشته باشید که آسفالت گرم نیز انواع مختلفی دارد که از طریق موارد زیر با یکدیگر تفاوت پیدا می‌کنند.

معیارهای تفاوت آسفالت

  • اندازه ذرات تشکیل دهنده (درشت‌دانه، ریزدانه)
  • مصالح به‌کار رفته در حین اجرا
  • تعداد لایه‌های قیرپاشی شده
  • غلظت قیر موجود در آسفالت
انواع مختلف آسفالت

آسفالت سرد نیز مانند آسفالت گرم در دمای بالا ساخته می‌شود. اما نکته قابل توجه این است که این نوع آسفالت در دمای محیط قابل اجرا است و نیازی به گرم نمودن آن نخواهد بود.

این ویژگی آسفالت سرد موجب شده تا امکان نگهداری آن برای مدت طولانی وجود داشته باشد و مشکلی در طول زمان حمل و نقل آن را تهدید نکند.

همچنین این نوع آسفالت را می‌توان در انبار نگهداری نمود و این موضوع برای مواقعی که امکان ترکیب مواد آسفالت وجود ندارد، نوعی مزیت به حساب می‌آید‌.

از مهم‌ترین کاربردهای آسفالت سرد می‌توان به درزگیری و لکه گیری برخی سطوح اشاره کرد که قبلا آسفالت‌کاری شده اند. جالب است بدانید که این نوع آسفالت برای محیط زیست هیچ‌گونه ضرری ایجاد نمی‌کند زیرا مخلوط آن نیاز به گرم شدن نخواهد داشت.

آسفالت حفاظتی مانند یک لایه پوششی عمل می‌کند که برای آسفالت‌کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوری که از سطح آسفالت در برابر عوامل جوی و فرسایشی حفاظت می‌کند.

مراحل کم آسفالت حفاظتی موجب شده تا اجرای ان آسان‌تر از آسفالت گرم و سرد باشد. این نوع آسفالت از ضخامت کمی برخوردار است و می‌بایست بر اساس آب و هوایی و اقلیمی، حجم تردد و میزان ترافیک و نوع کاربرد آسفالت اجرا گردد.

سخن پایانی

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم قیمت هر تن آسفالت وابسته به عوامل متعددی است. همچنین باید توجه داشته باشید که عوامل زیادی باعث خراب شدن و آسیب رسیدن آسفالت می‌شوند. پس در انتخاب شرکت برای اجرای آسفالت دقت زیادی را به خرج دهید تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید.

آیا امکان تعمیر و ترمیم آسفالت وجود دارد؟

بله؛ در برخی از آسفالت کاری‌ها لازم است پس از مدتی عمل ترک‌گیری و اصلاح شیب صورت گیرد.

عوامل تاثیرگذار در خرابی آسفالت کدام‌ اند؟

اجرای نادرست آسفالت، شرایط محیطی نامطلوب و خرابی آسفالت توسط وسایل متفرقه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *