نصب ایزوگام در تهران

ایزوگام در هوای سرد و بارانی چگونه انجام می‌شود؟

ایزوگام یکی از مهم‌ترین عایق‌های رطوبتی است که برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به ساختمان‌ها استفاده می‌شود. نصب ایزوگام معمولاً در فصل تابستان انجام می‌شود، زیرا در این فصل هوا گرم و خشک است و ایزوگام به خوبی به سطح زیرین می‌چسبد. اما گاهی اوقات نیاز است که ایزوگام در هوای سرد و بارانی و یا در زمستان نیز نصب شود.

در این مقاله به بررسی نکات مهم و ضروری برای نصب ایزوگام در هوای سرد می‌پردازیم.

ایزوگام در هوای سرد

نصب ایزوگام در هوای سرد از مهم ترین چالش هایی است که افراد را با مشکلات فراوانی روبرو می کند. معمولاً در فصل بارندگی، خانواده ها با ایراداتی که در عایق بندی ساختمان ها وجود دارد مواجه می شوند.

چرا که در زمان بارندگی به علت مناسب نبودن محافظ پشت بام‌ها، ساختمان‌ها در مقابل بارندگی مقاومت خود را از دست داده و احتمال بروز آسیب و خسارت در سازه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

همین امر موجب شده است تا کارشناسان توصیه کنند که عایق بندی سازه‌ها در فصول گرم سال انجام شود تا از بروز مشکلات و مشغله برای افراد در فصول سرد سال، پیشگیری شود.

با این حال اگر بنا به هر دلیلی مجبور شدید تا در هوای سرد سال، ساختمان خود را عایق‌بندی کنید بهتراست به شرکتهای معتبر و نصابان حرفه‌ای مراجعه نمایید.

نصب ایزوگام در هوای سرد
نصب ایزوگام در هوای بارانی
نصب ایزوگام درتهران

شاید این مطالب نیز برای شما مفید باشد :

بهترین فصل اجرای ایزوگام کدام است؟

به دلیل اینکه نصب ایزوگام در هوای سرد با مشکلات عدیده‌ای همراه خواهد بود، توصیه می‌شود برای نصب این مصالح، در فصل گرما اقدام کنید.

در این فصول به دلیل مناسب بودن دمای هوا، عدم وجود بارندگی و دلایلی از این قبیل، امکان زیرسازی مناسب سطوحی از جمله پشت بام ساختمان‌ها وجود دارد؛ این در حالی است که در فصل‌های سرد، به سختی می‌توان زمان مناسب برای نصب این عایق‌ها را پیدا کرد.

اما در برخی موارد ناگزیر هستیم تا نصب ایزوگام را در زمان‌های سرد انجام دهیم. در این موارد نیز باید با توجه به دمای هوا، بارندگی و رطوبت سطح، زمانی مناسب انتخاب کرد.

به عنوان مثال می‌توان در روزهایی که بارندگی وجود ندارد و هوا آفتابی است، نسبت به عایق بندی ساختمان اقدام نمود.

نحوه اجرا و نصب ایزوگام در هوای سرد چگونه است؟

اجرای ایزوگام در فصول سرد باید با توجه و دقت ویژه ای انجام شود. در صورت نصب ایزوگام در هوای سرد برخی نکات مانند توجه به درجه دمای هوا، میزان رطوبتی که در سطح مورد نظر وجود دارد و مسائلی از این قبیل به دقت و بررسی نیازمند است.

شما با رعایت این موارد می توانید تصمیم درست و مناسبی برای عایق بندی ساختمان با ایزوگام در فصول سرد سال گرفته و شاهد بهترین نتیجه باشید. علاوه بر این نکات باید نحوه اجرای ایزوگام نیز با دقت کامل انجام شود. همین امر موجب شده است تا استفاده از ایزوگام کاران خبره بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

هنگام عایق بندی سازه در فصول سرد سال باید دقت داشته باشید که دمای هوای روز منتخب، بیشتر از 10 درجه سانتی گراد بوده و احتمال بارندگی در آن روز وجود نداشته باشد. در این شرایط نصابان با کمک سر شعله های مخصوص، سطح را حرارت می دهند تا مکان مورد نظر خشک شود. در این مرحله لازم است تا سطح مورد نظر تمیز شده و ایرادات احتمالی آن برطرف شود.

پس از تمیز کردن سطح و از بین بردن فرورفتگی ها و برآمدگی های آن، نصابان اقدام به نصب ایزوگام در هوای سرد می‌کنند. در این مرحله لازم است هم پوشانی لایه‌ها با توجه و دقت کافی انجام شود. شایان ذکر است که برای گرفتن نتیجه ایده آل و چسبندگی مناسب لایه های ایزوگام، باید از حرارت مناسب استفاده کرد.

نکته مهم برای نصب ایزوگام در فصول سرد سال

توجه به این نکته نیز ضروری است که ایزوگام در فصول سرد، خشک و شکننده است. به همین علت توصیه می شود که حمل و نقل این عایق با دقت صورت گرفته و مراقب باشید تا از برخورد آن با سطوح جلوگیری شود. این مسئله هنگام باز کردن رول ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نکاتی که باید هنگام نصب ایزوگام در هوای سرد مورد توجه قرار گیرد

همانگونه که پیشتر گفتیم، بهتر است نصب ایزوگام در فصول گرم سال انجام شود. حال اگر به دلایلی از جمله نشت رطوبت در فصل سرد و یا تشخیص کارشناسان مجبور شدید تا این کار را در فصل سرد انجام دهید، رعایت برخی نکات برای گرفتن نتیجه بهتر، لازم و ضروری است.

نادیده گرفتن این نکات ممکن است خسارات جبران ناپذیری به ساختمان شما وارد کند. از جمله مهم ترین نکات نصب ایزوگام در هوای سرد می توان موارد زیر را نام برد:

استفاده از ایزوگام مناسب

ایزوگام استاندارد و مناسب، اولین گزینه ای است که هنگام لزوم عایق کاری سازه باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از محصولات برندهای باکیفیت و معتبر می تواند بهترین گزینه برای عایق کاری باشد. در ضمن بهتر است خرید این عایق ها نیز از مراکز معتبر صورت گیرد.

اجرای ایزوگام در زمان مناسب

هنگام نصب ایزوگام در فصول سرد سال باید زمان مناسبی را در نظر بگیرید. توجه به این نکته ضروری است که حداقل یک روز قبل از عایق بندی، بارندگی اتفاق نیفتاده باشد. در این حالت می توان رطوبت سطح را برطرف کرده و ایزوگام را با بهترین کیفیت روی سطح مورد نظر بچسباند.

در نظر داشته باشید که تمیز کاری سطح نیز بسیار حائز اهمیت است. چرا که تمیز نکردن سطح موجب می شود تا ایزوگام به تجمع آلودگی ها و گرد و غبار بر روی سطح، خوبی روی آن نچسبیده و به احتمال زیاد از سطح جدا شود. این امر موجب می شود تا هزینه و زمان افراد، تلف شود.

توجه به دمای هوای محیط

دما نیز از مهم ترین فاکتورهایی است که هنگام نصب ایزوگام در هوای سرد باید مورد توجه قرار گیرد. به این صورت که دمای هوا در روز عایق کاری نباید کمتر از 10 درجه سانتی گراد باشد. چرا که ممکن است ایزوگام در دمای پایین تر از 10 درجه ،حالت شکننده پیدا کرده و هنگام حمل و باز کردن رول ها به آن آسیب وارد شود.

انتخاب بهترین نصابان

اجرای عایق کاری به وسیله ایزوگام باید توسط افراد حرفه ای انجام شود. این افراد از تبحر بالا و تجهیزات لازم برخوردار بوده و با مراحل نصب ایزوگام به خوبی آشنایی دارند.

اگر قرار است عایق کاری در فصول سرد صورت گیرد، اهمیت استفاده از نصابان حرفه ای دوچندان می شود. چرا که عایق کاری در فصل سرد سال باید طبق استانداردهای خاص انجام شود تا نتیجه کار، ایده آل باشد.

توجه به چگونگی نصب ایزوگام

نکته مهم دیگری که باید هنگام نصب ایزوگام در فصول سرد مورد توجه قرار گیرد نحوه نصب ایزوگام است. نصب نامناسب و غیر اصولی ایزوگام موجب می شود تا نم و رطوبت از میان لایه ها و درزهای ایزوگام به داخل ساختمان نفوذ کرده و در نتیجه، ساختمان به واسطه رطوبت دچار آسیب شود.

بنابراین رعایت این نکته لازم است که هنگام نصب ایزوگام در هوای سرد،شیب بندی سطوح و هم پوشانی لایه های ایزوگام با دقت انجام شود.

معایب نصب ایزوگام در هوای سرد

چنانچه شدت ایراد در عایق ساختمان به حدی نیست که نیاز به ترمیم و تعمیر باشد توصیه می‌شود از نصب ایزوگام در زمستان و پاییز خودداری کنید، زیرا این کار با معایبی همراه خواهد بود.

از جمله معایب نصب ایزوگام در هوای سرد، نصب غیر اصولی این محصولات است. چنانچه سطح دارای رطوبت باشد و امکان خشک کردن آن نیز فراهم نباشد، عایق نصب شده به درستی به سطح نچسبیده و در نهایت، نقش خود در زمینه عایق کردن ساختمان را نیز ایفا نمی‌کند.

از دیگر معایب این کار می‌توان به احتمال ترک‌خوردگی آن در فصل گرما اشاره کرد. به دلیل اینکه ایزوگام در فصل زمستان به صورت کامل منقبض می‌شود و با گرم شدن هوا، دچار انبساط می‌گردد احتمال دارد حباب‌ها و تاول‌هایی در زیر ایزوگام به وجود آید. در نهایت نیز این تاول‌ها ترک خورده و سبب آسیب به ایزوگام می‌شود. این امر باعث افزایش هزینه‌های عایق کاری ساختمان خواهد شد.

نکات مهم نصب ایزوگام در هوای سرد

در صورتی که به دلیل نشت رطوبت به ساختمان در فصل‌های سرد سال و بنا به تشخیص کارشناسان این حوزه، تصمیم دارید تا نصب ایزوگام را در هوای سرد انجام دهید باید به نکات مهمی توجه نمایید.

در صورتی که این نکات را نادیده بگیرید مطمئناً نتیجه کار با آنچه در تصور دارید مغایرت کرده و در نهات نیز با خسارت‌هایی در ساختمان مواجه خواهید بود.

از جمله نکات مهم نصب ایزوگام در هوای سرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تهیه ایزوگام مناسب

ایزوگامی که برای نصب در ساختمان تهیه می‌شود باید دارای کیفیت بالایی بوده و با استفاده از بهترین متریال تهیه شده باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای خرید این محصولات به مراکز معتبری مراجعه کنید. در این مراکز می‌توانید با استفاده از کمک و راهنمایی‌های کارشناسان، ایزوگامی مناسب و باکیفیت تهیه کنید.

در ضمن باید به این نکته توجه کنید که ایزوگام‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. یکی از تقسیم بندی‌هایی که برای این محصولات می‌توان انجام داد با توجه به مناسب بودن آنها برای مناطق سردسیری یا گرمسیری صورت می‌گیرد. از این رو با توجه به آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید باید ایزوگام سردسیری یا گرمسیری را انتخاب کنید.

انتخاب زمان مناسب برای اجرای ایزوگام

همانگونه که در بخش‌های قبل نیز به این مسئله اشاره شد برای نصب عایق رطوبتی در فصل سرد باید زمان مناسبی انتخاب شود.

سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که حداقل یک روز قبل از آن بارندگی رخ نداده و در همان روز، بارندگی وجود نداشته باشد. دراین حالت می‌توان رطوبت موجود در سطوح را برطرف کرده و لایه‌های ایزوگام را با کیفیت بالا به سطح مورد چسباند.

در‌ضمن دقت کنید که زمانی را برای نصب ایزوگام در هوای سرد انتخاب کنید که بتوانید سطح مورد نظر را به خوبی تمیز کنید.

در غیر اینصورت به دلیل وجود آلودگی‌ها و گرد و غبار در زیر لایه‌های ایزوگام، احتمال جدا شدن ایزوگام از سطح وجود خواهد‌داشت. این امر باعث می‌شود تا هم هزینه‌ها و هم مدت زمان لازم برای اجرای این محصولات، اتلاف شود.

توجه به دمای هوا

دمای هوا از دیگر نکات مهم نصب ایزوگام در زمستان است. به این موضوع دقت کنید که دمای هوا در روزی که برای نصب عایق‌های رطوبتی انتخاب می‌کنید پایین‌تر از 10 درجه سانتی‌گراد نباشد.

زیرا در این شرایط، لایه‌های ایزوگام ممکن است به حالت خشک و شکننده درآمده و در نتیجه به هنگام حمل و جابجایی و یا باز کردن رول‌ها، با آسیب در این محصولات مواجه شویم.

از دیگر مواردی که کاربران را ملزم می‌کند تا به دمای هوا در روز نصب ایزوگام توجه کنند، امکان تغییر حالت ایزوگام است. زیرا ممکن است به دلیل سرمای هوا، ایزوگام منقبض شود و در این حالت اگر حرارت به آن برخورد کند دچار تغییر حالت شده و در نتیجه آن، ترک بردارد. به همین دلیل توجه به دمای هوا برای اجرای ایزوگام در هوای سرد از ضروریات می‌باشد.

توجه به رطوبت موجود در سطح

فصل سرد، فصل بارندگی است. همین امر نیز باعث می‌شود تا رطوبت به لایه‌های داخلی سطوح نفوذ کند. در این شرایط اگر عایق پشت بام یا دیوارهای ساختمان آسیب ببیند احتمال دارد رطوبت به راحتی به داخل سازه نفوذ کند.

اگر شدت نفوذ رطوبت کم باشد به احتمال زیاد لکه‌های زرد رنگی بر روی سطوح داخلی ساختمان ایجاد می‌شود. اما اگر شدت نفوذ بالا باشد ممکن است خسارت‌های زیادی در پی داشته باشد.

در این حالت لازم است تا ابتدا رطوبت سطح، برطرف شده و سپس نسبت به نصب ایزوگام اقدام شود. به همین دلیل نصابان حرفه‌ای به مشتریان توصیه می‌کنند تا روزهای قبل از بارندگی را برای نصب انتخاب کنند. به این ترتیب رطوبت سطح به حداقل رسیده و می‌توان با حرارت دادن سطح، این رطوبت را از بین برد.

انتخاب بهترین نصاب برای اجرای ایزوگام

نصب ایزوگام از جمله اموری است که باید به دست افراد حرفه‌ای انجام شود. زیرا این کار به تجهیزات مختلفی نیاز داشته و باید در این کار، مراحل نصب ایزوگام به خوبی رعایت شود.

در ضمن نحوه اجرای ایزوگام در پشت بام و دیگر قسمت‌های ساختمان با هم فرق دارد. از این رو باید نصاب، کسی باشد که با روش‌های نصب این محصولات آشنایی داشته و تجربه این کار را داشته باشد.

در صورتی که قرار است نصب ایزوگام در هوای سرد انجام شود، اهمیت استفاده از خدمات این نصابان افزایش خواهد یافت. زیرا این کار باید به صورت استاندارد و اصولی انجام شود تا نتیجه کار، رضایت مشتریان را در پی داشته و سازه از آسیب رطوبت در امان بماند.

بنابراین توصیه ما به مشتریانی که قصد دارند ایزوگام ساختمان را در فصل‌های سرد نصب کنند این است که از خدمات شرکت‌ها و افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنند.

توجه به نحوه نصب ایزوگام

نحوه نصب ایزوگام در فصل‌های سرد سال از دیگر نکاتی است که باید نسبت به آن حساس بود.

زیرا نصب غیر اصولی آن باعث می‌شود تا رطوبت از درزها و لایه‌های ایزوگام به داخل نفوذ کرده و در نتیجه، موجب خسارت به ساختمان شود.

از این‌رو مهم است که در اجرای این عایق‌های رطوبتی به نصب ایزوگام در جهت شیب سطوح، همپوشانی لایه‌ها برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به لایه‌های زیر آنها و همچنین پوشش کل سطح، توجه شود.

برای اطمینان از این مسائل می‌توانید با کارشناسان شرکت‌های معتبر فعال در این حوزه تماس گرفته و ضمن دریافت مشاوره رایگان از آنها، از خدمات نصب این مراکز بهره‌مند شوید.

نصابان حاضر در این شرکت‌ها به دلیل دانش و تجربه این کار، نصب ایزوگام در هوای سرد را در مدت زمان کوتاه و به صورت اصولی انجام خواهند داد.

مراقبت از ایزوگام در هوای سرد

همان‌قدر که نصب ایزوگام در فصول سرد مهم است، مراقبت از آن در این فصول نیز اهمیت زیادی دارد. بنابراین در این فصول باید به صورت مرتب از این عایق‌ها بازدید کرده و نسبت به رفع هر گونه ایراد در آنها اقدام کرد.

توجه داشته باشید که از قدم زدن بر روی این عایق‌ها در فصول سرد خودداری کنید؛ زیرا باعث بروز ترک‌خوردگی در آنها می‌شود. در ضمن به یاد داشته باشید که این پشت بام های ایزوگام شده نیاز به پارو کردن برف ندارند.

جمع بندی

کارشناسان، بهترین زمان برای عایق‌بندی ساختمان به وسیله ایزوگام را فصول گرم سال دانسته و پیشنهاد می‌کنند تا عایق‌کاری را در این فصول انجام دهید.

اگر به دلیل نفوذ رطوبت و یا دلایل دیگر مجبور هستید که عایق‌بندی سازه خود را در فصول سرد سال انجام دهید، می‌توانید از خدمات متنوع شرکت ایزوایمن بهره‌مند شوید.

در این مجموعه، محصولات برندهای معتبر و شناخته شده ایزوگام با قیمت های منصفانه و همراه با ضمانت نامه به مشتریان ارائه می شوند.

گفتنی است که شرکت معتبر ایزوایمن از کادر حرفه‌ای و نصابان کار بلد تشکیل شده است که سابقه درخشانی در ارائه خدمات فروش و نصب ایزوگام دارند.

نصابان ماهر شرکت ایزوایمن با کلیه خدمات نصب ایزوگام، آشنایی کامل داشته و به شما در انتخاب بهترین برند ایزوگام، مشاوره و راهنمایی ارائه می‌کنند. شما می توانید با مراجعه به مجموعه ایزو ایمن، نصب ایزوگام در هوای سرد را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت انجام دهید.

سوالات متدوال کاربران

آیا نصب ایزوگام در هوای بارانی امکان پذیر است؟

بله، نصب ایزوگام در هوای بارانی امکان پذیر است. اما باید توجه داشت که سطح زیرین باید کاملاً خشک باشد. در غیر این صورت، ایزوگام به خوبی به سطح زیرین نمی‌چسبد و احتمال ترک خوردن آن نیز افزایش می‌یابد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *