چگونه ایزوگام نصب کنیم

چگونه ایزوگام نصب کنیم

چگونه ایزوگام نصب کنیم از جمله سوالاتی است که ممکن است، این روزها بسیاری از افراد به دنبال پاسخ آن باشند. شما برای عایق کاری پشت بام، دیوارهای منزل و یا هر مکان اینچنینی دیگری باید نکات خاصی را در نظر بگیرید.

از همان ابتدا با خرید بهترین نوع ایزوگام محل مورد نظر را از هرگونه رطوبت دور نگه دارید، اگر شما یک ایزوگام مرغوب و با کیفیت را خریداری کنید، اما نصب آن را با دقت و تبحر کامل انجام ندهید، صددرصد در پایان کار نتیجه رضایت بخشی حاصل نخواهد شد.

به همین دلیل است که امروزه اکثر افراد از ایزوگام کاران ماهر در این زمینه استفاده میکنند.

ما در ادامه قصد داریم تا شما را با وسایل مورد نیاز و مراحل نصب ایزوگام و همچنین رعایت نکات اساسی آن به صورت مختصر و مفید آشنا کنیم.  

چگونه ایزوگام نصب کنیم

شاید این مطالب نیز برای شما مفید باشد:

وسایل نصب ایزوگام

برای اینکه بدانیم چگونه ایزوگام نصب کنیم بهتر است وسایل مورد نیاز آن را نیز بشناسیم. معمولاً از وسایلی مانند چراغ شعله پخش کن که به شکل تک شعله و چند شعله در بازار است، باید استفاده کنید.

همچنین کمچه، ماله بندکشی، تیغ موکت بری فلزی، دستکش نسوز برزنتی، کفش چرم ساق بلند، کفش کف صاف، گاز مایع ( کپسول) و فندک جرقه ای را می توان مورد استفاده قرار داد.

هر کدام از این وسایل باید با استاندارد کامل خریداری و مورد استفاده قرار گیرند. البته توصیه ما به شما این است که از یک نصاب ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

چراکه هر کدام از وسایل گفته شده را نمیتوان به صورت مجزا تهیه و مورد استفاده قرار داد، اما ایزوگام کاران تمامی وسایل گفته شده را به صورت کامل همیشه با خود حمل می کنند.

مراحل نصب ایزوگام

شما باید مراحل نصب ایزوگام را بشناسید تا بدانید که چگونه ایزوگام نصب کنیم. تمیز کردن، زیر سازی، استفاده از قیر و پرایمر، اندازه گیری، باز کردن رول برای شروع نصب همگی جزء مراحل اصلی نصب استاندارد ایزوگام محسوب می شوند همچنین در ابتدا سطح زیرین را باید کاملا با آب و جارو شسته و خشک کنید. این چنین است که اولین مرحله یعنی تمیز کردن سطح با موفقیت انجام می‌پذیرد.

 مرحله دوم زیرسازی نام دارد که شما باید هر گونه ترک و درز را با ملات سیمان پر تا سطح صافی را به نمایش بگذارید. مرحله سوم به استفاده از قیر و پرایمر اشاره دارد که اگر زیر سازی مناسبی برای ایزوگام وجود ندارد، شما باید از پرایمر و یا قیر در اینجا به عنوان جایگزین استفاده کنید.

 اما مرحله چهارم یعنی اندازه گیری به گونه ای است که شما باید از ناودانی با فاصله های ۹۰ سانتی متری به صورت عریض علامتگذاری کنید. باز کردن رول ایزوگام در مرحله پنجم خودنمایی می‌کند که معمولاً شما به همان اندازه و ابعاد که به ایزوگام نیاز دارید، باید نسبت استفاده از آن اقدام کنید.

 معمولاً رول های ایزوگام ۱۰ متر است، که بعد از باز کردن رول به صورت مساوی از دو طرف ایزوگام را جمع شده می بینید که دقیقاً از نقطه وسط با حرارت لازم می توانید نسبت به نصب آن اقدام نمایید.

مرحله ششم آخرین مرحله برای نصب استاندارد ایزوگام است. شما با استفاده از وسایل گفته شده و توجه به نکاتی که گفته می‌شود بهترین عملیات نصب ایزوگام را پشت سر می گذارید.

مراحل نصب ایزوگام

نکات نصب صحیح ایزوگام

چگونه ایزوگام نصب کنیم را با نکاتی مهم قبل از نصب در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که شما باید هرگونه برآمدگی و تورفتگی را قبل از اجرای ایزوگام مورد بررسی و نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

توصیه ما به شما این است در شرایط جوی که به هر دلیل احتمال برف،طوفان و ریزش باران وجود دارد به هیچ عنوان به نصب ایزوگام فکر نکنید.

دمای زیر ۵ درجه سانتی‌گراد به هیچ عنوان دمای مناسب برای نصب ایزوگام نیست؛چرا که خاصیت الاستیکی آن به مراتب کمتر می گردد. به هیچ وجه اولین مرحله یعنی تمیزکاری را از یاد نبرید؛ چرا که هرگونه آلودگی و غبار می‌تواند مشکلات ریز و درشت زیادی را به وجود آورد.

 ماهیچه کشی با سیمان را برای گوشه ها و دور تا دور با زاویه ۹۰ درجه انجام دهید. اما نباید ایزوگام را بر روی زاویه ۹۰ درجه نصب کنید.

توجه داشته باشید که برای رول های بعدی که نسبت به نصب آن اقدام می‌کنید، همپوشانی را با دقت و مهارت بالایی انجام دهید. در هنگام نصب ایزوگام ترک‌هایی را چنانچه مشاهده می کنید که از یک سانتیمتر بیشتر است، از خمیر ماستیک و یا حتی در برخی شرایط می‌توانید از سیمان استفاده کنید.

درزمان نصب مشعل های مورد نظر را روشن و تنظیم کنید. سپس با اندازه‌گیری کار خود را آغاز نمایید.  

نصب ایزوگام بر روی آسفالت

توجه داشته باشید اگر شما به دنبال پاسخ این سوال هستید که چگونه ایزوگام نصب کنیم در ابتدا باید ترک و خرابی های موجود در آسفالت را برطرف کنید و سپس عملیات نصب را انجام دهید و همچنین با استفاده از قیر آسفالت پوسیده را اصلاح کنید.

 با استفاده از بندکشی به صورت کاملاً صحیح عملیات همپوشانی به بهترین شکل ممکن انجام می پذیرد. این گونه است که شما می توانید به بهترین شکل ممکن، نسبت به نصب ایزوگام بر روی آسفالت هرچه سریعتر اقدام نمایید.

پیشنهاد ما این است که قبل از هراقدامی از کارشناس مجموعه ایزوایمن در این زمینه سؤالات خود را جویا شوید.  

نکات نصب صحیح ایزوگام

سخن پایانی

هدف اصلی ما در این مقاله آشنایی شما کاربران عزیز با نصب صحیح ایزوگام، وسایل مورد نیاز و مراحل آن بود. برای پاسخ به این سوال که چگونه ایزوگام نصب کنیم، به شکل مختصر و مفید توضیحات قابل قبولی را ارائه دادیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید از کارشناس وب سایت اینترنتی ایزوایمن در این زمینه کمک بگیرید. امروزه ایزوگام کاری از جمله عملیات های مهمی است که بسیار مورد توجه در زمینه عایق کاری قرار گرفته است.

البته ناگفته نماند که اگر از یک نصاب ماهر در این زمینه استفاده کنید، قطعا با دغدغه و هزینه کمتر می توانید نسبت به نصب ایزوگام اقدام نمایید. بعد از خرید ایزوگام از وب سایت اینترنتی ایزوایمن، قطعاً نب صحیح آن جزء موارد کلیدی به حساب می آید.  

چگونه ایزوگام را به طور اصولی نصب کنیم؟

برای آشنایی با اصول و نکات مهم نصب ایزوگام جهت افزایش طول عمر ایزوگام و جلوگیری از خسارت به ساختمان، این پست از ایزوایمن را بخوانید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *