آسفالت در غرب تهران
آسفالت در غرب تهران
در این پست میخواهیم شما را با خدمات آسفالت در غرب تهران با گروه تخصصی ایزوایمن آشنا کنیم.
از این ماده برای سنگفرش جادهها، خیابانها و جادهها و ایجاد گذرگاهی هموار و پایدار و جلوگیری از فرسایش سطحی استفاده میشود. همچنین گاهی اوقات به عنوان عایق برای سطوحی مانند سقف استفاده میشود.
نسبت ترکیب مواد موجود در آسفالت بسته به کاربرد و نوع مصرف متفاوت است.
یعنی ماسهها، دمای ترکیب و نسبت ترکیب ماسه و قیر را میتوان با توجه به کاربرد تغییر داد.
عامل دیگری که نوع مصالح را تعیین میکند میزان خردشدن و ضخامت لایههای آسفالت است.
همچنین باید توجه داشت که برای مصارف مختلف، آسفالت با طول عمر متفاوت مورد نیاز است.
شاید این مطالب برای شما مفید باشد:
نکات آسفالت در غرب تهران
این محصول همچنین میتواند برای ایجاد ضدآب و محافظت از سقف ساختمان استفاده شود.
آسفالت سطح دوام و استحکام بسیار خوبی دارد، اما وزن آن بیشتر از ایزوگام و قیرگونی است.
اگر قصد دارید سقف را سنگفرش کنید، باید به نکات زیر توجه کنید:
ملات زیر آسفالت باید کاملاً صاف و عاری از منافذ باشد. برای این کار، لازم است ملات را با سوهان صاف و یکنواخت زیر آسفالت ماسه و سیمان کنید.
هنگام ریختن قیر، تمام سطح باید به طور مساوی اسپری شود و هیچ قسمت کوچکی نباید بدون قیر باقی بماند.
پس از این مراحل، لایه آغازگر و سپس سطح را به طور مساوی روی سطح پخش میکنیم.
در این مرحله، توجه به شیب سقف ضروری است. به طوری که هنگام بارش باران، آب به سمت ناودان و آبراههها هدایت میشود.
نکته مهمی که بعد از آسفالت باید مورد توجه قرار گیرد این است که باید اجازه داد مواد کاملاً خنک شوند و قبل از سرد شدن از حرکت یا قرار دادن اجسام سنگین بر روی آن خودداری کنید.
قیمت آسفالتکاری
قیمت آسفالت به عوامل مختلفی بستگی دارد و قیمت بر اساس کیفیت مصالح و کاربرد آن تعیین میشود.
مصرف مواد مصرفی و نوع قیر یکی از عوامل موثر بر قیمت آسفالت در غرب تهران است.
همچنین نحوه حمل، آسفالتریزی و… بر قیمت تأثیر میگذارد. کیفیت نیز عامل مهمی در قیمت آسفالت است.
انواع لایههای آسفالت
پایه آسفالت
این پایینترین لایهای است که حالت زیرسازی دارد و میتوان از آسفالت سرد یا گرم برای این لایه استفاده کرد.
سطح آسفالت
این لایهای است که در تماس مستقیم با محیط است.
به دلیل تماس با محیط، این لایه به مقاومت کافی در برابر سرما و گرما نیاز دارد. این لایه که توپکا نیز نامیده میشود، اندازه دانه کوچکتری نسبت به لایههای دیگر دارد.
روکش آسفالت
این لایه همانطور که از نامش پیداست یک لایه داخلی است و در زیر سطح قرار میگیرد.
این لایه دانههای بزرگتری دارد و باعث میشود آسفالت قویتر و ماندگارتر باشد.
قیر، آسفالت متخلخل، و همچنین ماسه آسفالت و آسفالت ماستیک دانه درشت از دیگر موارد افزودنی است. علاوه بر این، یک افزودنی تثبیتکننده در این ماده استفاده میشود.
انواع آسفالت
آسفالت سرد
این ماده مخلوطی از مواد سنگ و مخلوط قیر یا امولسیون قیر است که ترکیب این مواد در همان دمای محیط انجام میشود و نیازی به گرمای خارجی ندارد.
البته در برخی موارد، قیر قبل از مخلوط شدن گرم میشود، اما مواد سنگ گرم نمیشوند.
تولید این نوع محصول به دو صورت “با مش پیوسته” و “دانه بندی باز” انجام میشود.
آسفالت سرد برای جادههای شلوغ با تردد زیاد مناسب نیست و فقط برای خیابانها و پیاده روهای کم تردد استفاده می شود.
در موادی که در این نوع محصولات استفاده میشود، باید دقت شود که مصالح سنگی از ماسه خردشده یا سنگ کوهی ساخته شدهباشد.
همچنین بسیار مهم است که مواد تمیز و عاری از آلودگی و مواد زائد آلی و گیاهی باشند. چنین موادی باید سخت و بادوام باشند.
با توجه به اینکه آسفالت سرد در دمای محیط تهیه و مخلوط میشود، باید دقت شود که دمای محیط کمتر از 10 درجه نباشد. البته بهتر است نوع سرد را در هوای گرم یا معتدل اجرا کنید.
آسفالت در غرب تهران (سرد) دارای دو نوع آماده و ردمیکس میباشد.
در نوع آماده یا پیشساخته، مواد سنگ و قیر در کارخانه مخلوط شده و به محل اجرا منتقل میشوند، اما در حالت redmix، نخ و قیر مناسب را در کنار خیابان می پاشند و مواد را در سطح خیابان مخلوط میکنند.
در واقع تفاوت این دو در ترکیب مواد است.
آسفالت ردمیکس با کمک ابزار اختلاط مانند گریدر، لودر و موارد مشابه ساخته و مخلوط میشود.
این نوع محصول هنگام استفاده از مواد خاصی که در کنار جاده گذاشته شده یا در نزدیک محل اجرا ذخیره شدهاند مناسب است.
این محصول بیشتر به عنوان لایه بالایی پیادهروها و خیابانهای کمتردد یا به عنوان لایه پایینی مورد استفاده قرار میگیرد.
قیر مورد استفاده در آسفالت در غرب تهران
قیر مورد استفاده در بتن آسفالت در غرب تهران باید قیر خالص باشد که از تقطیر مستقیم فرآوردههای نفتی بدست میآید.
این قیرها باید عاری از آب و همگن باشند. همچنین قیر نباید در دمای 175 درجه سانتیگراد کف کند.
قیرهای مورد استفاده در تولید این محصول به دو قسمت قیرهای نافذ و ویسکوزیته تقسیم میشوند.
انتخاب نوع مناسب قیر در ساخت یک محصول با کیفیت بسیار مهم است.
عوامل اصلی در انتخاب نوع قیر عبارتند از:
کیفیت، شبکه مواد مصرفی، شرایط اقلیمی محل پروژه و البته حجم بار ترافیکی در محل آسفالت.
به طور کلی، قیر با سیالیت بیشتر دارای درجه نفوذ کمتری است، برای محورهای با تردد زیاد و آبوهوای گرموخشک و قیر با گرانروی کمتر (ضریب نفوذ بیشتر) برای بارهای کمتردد و آبوهوای سرد توصیه میشود.