قیرگونی

قیرگونی کف ساختمان

قیرگونی کف ساختمان

قیرگونی کف ساختمان میتواند بهترین راهکار برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به کف ساختمان باشد. که البته نحوه انجام قیرگونی خود جزء موضوعات بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد.

نصب قیرگونی از گذشته تا به امروز از جمله روش‌های فوق العاده به حساب می‌آید، که شما برای انواع شرکت، اداره، سازمان به علاوه منازل میتوانید از آن استفاده کنید.

 با این‌حال هر محلی که در مقابل نفوذ رطوبت و نشتی قرار داشته باشد را شما با قیرگونی میتوانید عایق‌کاری کنید.

کیفیت برای انجام این کار صددرصد جزء نکات مهم به شمار می‌آید.

زیرا اگر به هر دلیلی شما از مهندسین با تجربه و کاربلد استفاده نکنید، نمیتوانید در طولانی مدت نتیجه قابل قبولی را در نظر بگیرید.

حتی در کوتاه مدت شما با هزینه‌های جانبی زیادی برای تعمیرات و ترمیم روبرو می‌شوید.

به‌‌ این خاطر قیرگونی به صورت تک‌لایه، دولایه و یا سه‌لایه با توجه به قیمت و شرایط خاصی انجام می‌پذیرد.

معمولا برای کف‌ساختمان شما باید قیمت خاصی را درنظر بگیرید که این قیمت نیز با معیارهای متفاوتی همراه است.

قیرگونی کف ساختمان

 

قیمت قیرگونی کف ساختمان

قیرگونی کف ساختمان قیمت متفاوتی با دیگر سطوح دارد.

اگر ساختمان شما یک ساختمان قدیمی باشد صددرصد هزینه آن با قیرگونی ساختمان‌ها جدید متفاوت است.

به این‌دلیل که نوع قیر و همچنین نحوه اجرا هرکدام از معیارهای مهم و اصولی بر‌روی قیمت قیرگونی به شمار می‌‌آیند.

قیرگونی سنگین و قیرگونی سبک با توجه به موادی که وجود دارد، نمی‌توانند قیمت برابر و یکسانی داشته باشند و این امر کاملا طبیعی است.

برای‌همین‌است که ما توصیه میکنیم تا از یک مجموعه اینترنتی معتبر به دنبال دریافت خدمات مناسب برای انجام قیرگونی محل مهمی ازجمله کف ساختمان باشید.

البته انصاف نصاب و تجربه‌ای که دارد میتواند برای برآورد قیمت و همچنین آراستگی و کیفیت‌کار نیز تاثیر جدی بگذارد.

مجموعه اینترنتی ایزوایمن را یک مجموعه با سابقه می‌شناسند که می‌تواند در کمترین زمان بهترین نتیجه را به نمایش بگذارد.

فروش قیرگونی در تهران

وسایل قیرگونی

اگر‌بخواهیم به نکات طلایی برای قیرگونی کف ساختمان اشاره‌ای داشته باشیم در ابتدا باید بدانید که این لایه محافظتی را شما اگر به صورت چندلایه درنظر بگیرید می‌توانید از نفوذ انواع رطوبت و نشتی جلوگیری کنید.

برخی از نصابان ناوارد ایرانی با انجام قیرگونی سنگین آسیب‌های زیادی را به محل وارد می‌کنند و یا با انجام قیرگونی سبک نمی‌توانند نتیجه کار را آن چنان که باید و شاید با کیفیت بالایی درنظر بگیرند.

به این‌علت توصیه ما به شما این است که سعی کنید از همان ابتدا تنها از افراد ماهر کمک بگیرید تا با اتلاف هزینه و زمان نیز روبرو نشوید.

معمولا اولین و مهم‌ترین ماده برای ساخت قیرگونی، قیر است که به صورت چسبناک همه ما آن را می‌شناسیم و از تقطیر نفت خام به دست می‌آید.

البته در آمریکا قیر را به عنوان آسفالت می‌شناسند و امروزه برخی به آن سنگ‌ فرش هم می‌گویند.

نکات مهم

برای کف ساختمان باید توجه داشته باشید که دوام و پایداری اولین نکته‌ای است که نباید از آن غافل شد و حتی استفاده از وسایل مناسب برای انجام قیرگونی خود موضوع مهمی است که نباید آن را فراموش کنید.

استفاده از طی و جارو میتواند به دوام هر چه بیشتر برای اجرای قیر کمک کند. چرا که این مایع روان با حرارت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همینطور استفاده از لباس‌های کاملا ایمن باعث می ‌شود تا شما به توانید در مقابل حرارتی که وجود دارد به نحو احسن مقاومت کنید.

لباس‌های نسوز و البته آستین‌دار بهترین حفاظت را انجام می‌دهد.

متاسفانه قیر بوی چندان مطلوبی ندارد و به همین دلیل استفاده از ماسک کاملا اجباری است و به قول معروف اول ایمنی بعد کار را نباید از یاد برد تا شما بتوانید نتیجه‌ای معقولانه را در پایان کار مشاهده کنید.  

اجرای قیرگونی در تهران
قیرگونی کف ساختمان

  نحوه انجام قیرگونی

برای انجام قیرگونی کف ساختمان ضخامت قیر مورد نظر بیشتر از 2یا 3 سانتی‌متر مجاز نیست.

زیرا کف‌ساختمان آن‌چنان که شما فکر میکنید نمی‌تواند تحمل بالایی در برابر وزن قیر داشته باشد و همان طور که در مقاله قبلی شدیدا به این موضوع تأکید کردیم، تحت هیچ شرایطی از آهک و شفته آهکی نباید استفاده کنید که قیر شما صددرصد فاسد خواهدشد.

برای زیرسازی میتوانید به‌سادگی از سیمان استفاده کنید و اینچنین به استحکام هرچه بیشتر قیرگونی خود مطمئن باشید.

همچنین باید شرایط آب‌و‌هوایی را درنظر بگیرید. چرا که شما بعداز انجام قیرگونی با استفاده از یک‌لایه بتن میتوانید به کیفیت‌کار خود  مطمئن باشید.

درهرصورت با توجه به هزینه‌های ساخت و ساز شما برای عایق کاری هرچه بیشتر ساختمان خود نباید قیرگونی را از یاد ببرید.

چرا که نسبت به هزینه‌ای که دارد حقیقتا کیفیت بالایی را به نمایش می‌گذارد و ساختمان شما را از آسیب‌های زیادی دور میکند.

به‌خاطر جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب قیر را یک ماده مقاوم می‌شناسند که به راحتی می‌تواند درهر نوع دمایی مقاومت اصلی خود را حفظ کند.  

قیرگونی تهران

سخن پایانی

هدف‌ما دراین مقاله آشنایی شما با خدمات قیرگونی کف ساختمان است که شما میتوانید از شرکت معتبر ایزوایمن در این‌حوزه دریافت نمایید.

از دیرباز قیرگونی را یک نوع روش عالی برای عایق‌کاری معرفی کرده‌اند که با مزایای زیادی که دارد و هزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه، چنان‌چه با کیفیت بالایی انجام پذیرد می‌تواند در‌طولانی مدت بسیار به صرفه عمل کند.

اگرشما به‌دنبال وسایل مناسب و استاندارد و البته اکیپی ماهر دراین حوزه نباشید نمی‌توانید به نتیجه کار آن‌چنان که باید‌وشاید مطمئن باشید.

توصیه ما این است که سعی کنید از افراد ماهر و البته باتجربه در اولویت کار استفاده کنید.