ایزوگام ر.ی اجر

ایزوگام روی آجر

آجر یکی از مصالح ساختمانی سنتی است که برای ساخت دیوارها، سقف‌ها و کف‌ها استفاده می‌شود. آجرها در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند، اما در صورت آسیب دیدن، ممکن است باعث نشتی آب شوند. نصب ایزوگام روی آجر می‌تواند به محافظت از ساختمان در برابر نفوذ آب کمک کند. در این مقاله، به بررسی مراحل، مزایا و معایب نصب ایزوگام روی آجر می‌پردازیم.

ایزوگام روی آجر

نصب ایزوگام روی آجر به این دلیل که آجر نمی‌تواند چسبندگی قابل قبولی داشته باشد، به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست. ‌

ایزوگام همیشه به زیرسازی اصولی نیاز دارد و طبیعتا هر سطحی نمی‌تواند چسبندگی قابل قبولی را به وجود آورد.

به همین خاطر، دیوارهای آجری نیز گزینه مناسبی برای نصب مستقیم ایزوگام به شمار نمی‌آیند و معمولا ایزوگام‌کار سعی می‌کند قبل از نصب به موارد و نکات کلیدی خاصی توجه داشته باشد تا بتواند نتیجه پایانی کار خود را پر‌بار نشان دهد.

زیر‌سازی همیشه از جمله موارد ضروری برای نصب ایزوگام است که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود. متاسفانه برخی از افراد به هیچ  عنوان به نصب صحیح ایزوگام توجهی ندارند. و اینچنین است که در مدت زمان کوتاهی با مشکلات ریز و درشت بسیاری رو به رو میشوند. 

نصب ایزوگام روی آجر
نصب ایزوگام در تهران

شاید این مطالب نیز برای شما مفید باشد:

اهمیت زیرسازی قبل از نصب‌ایزوگام روی آجر

معمولا دیوارهای آجری جزء مصالحی هستند که نصاب باید از ملات سیمان برای پوشش‌دهی دیوار آجری استفاده نماید. و بعد از خشک شدن کامل دیوار آجری از لایه پرایمر ایزوگام و یا قیر برای چسبندگی بهتر ایزوگام بر روی دیوار آجری استفاده کند.

بعد از مراحل گفته شده ایزوگام‌کار این اختیار را دارد تا به دو صورت ماشینی و دستی به نصب‌ایزوگام روی دیوار آجری بپردازد که در این حالت، دوام اصلی ایزوگام مورد توجه قرار می‌گیرد.

ولی زمانی که در مورد استفاده از داربست صحبت می‌کنیم، صددرصد توجه به اصول ایمنی جزء موارد کلیدی است که نباید آن را به هیچ عنوان نادیده گرفت . 

زمانی که در مورد نصب ایزوگام بر روی سطوحی مانند آجر صحبت می‌کنیم، به این دلیل است که ایزوگام می‌تواند مقاومت خود را در برابر نفوذ آب به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد.

برای مکان های بسیاری مانند پشت‌بام، استخر، سرویس بهداشتی و بسیاری از محیط‌های دیگر می‌توانید از این عایق ضد نم و رطوبت استفاده نمایید.

زمان روش‌های سنتی به سر آمده است و رایج‌ترین روش که قیمت بسیار مناسبی نیز دارد نصب ایزوگام و استفاده از خدمات اینترنتی است.

نحوه نصب داربست

ایزوگام را به عنوان باکیفیت‌ترین و مقاوم‌ترین پوشش می‌شناسند که به راحتی می‌توان از ایزوگام روی آجر نیز استفاده کرد. همان‌گونه که گفته شد قبل از ایزوگام‌کاری بر روی سطوح آجری دیوار موردنظر باید سیمانکاری گردد.

این چنین عملیات نصب ایزوگام به بهترین شکل ممکن انجام می‌پذیرد که در این بین، زیر‌سازی همراه با شیب‌بندی مناسب جزء موارد کلیدی است. همان‌گونه که می‌دانید نصب ایزوگام روی کاشی چندان کار آسانی نیست و همانند دیوار آجری باید به دنبال یک زیرسازی مناسب باشید. 

عمدتا نصاب در بسیاری از شرایط به داربست نیاز دارد که قبل از نصب داربست، دیوار آجری باید سیمان کاری شود و سپس بعد از خشک شدن دیوار مورد نظر را قیر اندود می کنند که بتوان با کمک ماهیچه، شیب بندی کامل آن را انجام داد. حالا که نوبت به نصب داربست می رسد، شما به یک تخته ایزوگام نیاز دارید که در ارتفاع تقریبا بالا قابل نصب  است.

دستگاه مورد استفاده برای نصب ایزوگام دارای مشعل است که می‌توان به سادگی جهت حرارت دادن ایزوگام از آن استفاده کرد. توجه داشته باشید که باید اصول و نکات ایمنی را به بهترین شکل ممکن در نظر بگیرید؛ چراکه کوچک‌ترین بی احتیاطی می‌تواند خطرات غیر‌قابل جبرانی را به وجود آورد. 

قیرگونی دیوار
ایزوگام دیوار آجری

مزایا ایزوگام روی آجر

از جمله دلایلی که نصب ایزوگام روی آجر تا این حد مورد توجه قرار گرفته این است که ایزوگام تنها عایقی است که وزن بسیار سبکی دارد و می‌تواند ساختار و کارایی خود را به نحو احسن به نمایش بگذارد.

هم‌چنین ایزوگام‌کاری در مقایسه با روش‌های متفاوت دیگر با هزینه کمتر و سرعت عمل بیشتر برای اجرا و نصب افراد را رو به رو می‌کند. چنانچه از یک مجموعه معتبر نسبت به خرید ایزوگام اقدام نمایید می‌توانید طول عمر قابل قبول و طولانی را برای استفاده از این عایق ضد نم و رطوبت در نظر بگیرید.

مهم‌تر از همه نصب ایزوگام بر روی دیوار‌های آجری در شرایط جوی ناپایدار استقامت و مقاومت اصلی خود را نشان میدهد و از ورود و خروج گرما و سرما جلوگیری می‌کنید.

ایزوگام‌کاری بر روی سیمان نیز باعث می‌شود تا لایه‌های سیمانی به مرور زمان با آسیب و خرابی‌های جزئی روبرو نگردند و شما می‌توانید یک نمایی زیبا، ساده و ارزان را مشاهده کنید.

همان‌گونه که می‌دانید امروزه استفاده از نمای سنگ و آجر و دیگر موارد اینچنینی بسیار هزینه ‌بر و غیر قابل توجیه اقتصادی است. ایزوگام به عنوان یک عایق صوتی  نیز عمل می‌کند و از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند.

مراحل نصب ایزوگام روی آجر

نصب ایزوگام روی آجر فرآیندی چند مرحله‌ای است که باید با دقت و رعایت استانداردهای لازم انجام شود. مراحل نصب ایزوگام روی آجر به شرح زیر است:

  • مرحله اول: آماده‌سازی سطح زیرین

اولین و مهم‌ترین مرحله در نصب ایزوگام روی آجر، آماده‌سازی سطح زیرین است. سطح زیرین باید کاملاً صاف و تراز باشد و از هرگونه آلودگی یا زباله پاک شود. در صورت وجود ترک یا ناهمواری در سطح زیرین، باید آنها را برطرف کرد.

  • مرحله دوم: اجرای قیر زیرسازی

پس از آماده‌سازی سطح زیرین، باید قیر زیرسازی اجرا شود. قیر زیرسازی به ایجاد چسبندگی بین ایزوگام و سطح زیرین کمک می‌کند.

  • مرحله سوم: نصب ایزوگام

در مرحله بعد، ایزوگام روی سطح زیرین اجرا می‌شود. ایزوگام می‌تواند به صورت گرم یا سرد اجرا شود.

  • مرحله چهارم: غلتک‌زنی

پس از اجرای ایزوگام، باید آن را با غلطک‌های سنگین غلطک‌زنی کرد. غلتک‌زنی باعث می‌شود که ایزوگام به خوبی فشرده شود و ضخامت آن یکنواخت شود.

  • مرحله پنجم: صاف‌کاری

پس از غلتک‌زنی، سطح ایزوگام باید صاف و یکنواخت شود. این کار با استفاده از ماشین‌آلات صاف‌کاری انجام می‌شود.

سفارش و خرید اینترنتی ایزوگام

استفاده از خدمات اینترنتی امروزه بسیار توجه و استقبال قرار گرفته است به گونه‌‌ای که می‌توانید از یک مجموعه اینترنتی معتبر خدمات خود را به راحتی و با کمترین هزینه دریافت نمایید.

متاسفانه برخی از افراد به هیچ عنوان به مزیت این موضوع توجهی ندارند. این‌چنین همیشه در هنگام استفاده از خدمات اینترنتی دچار شک و تردید می‌شوند در صورتی که خدمات اینترنتی به طور قطع به صرفه‌ترین کاری است که می‌توان انجام داد.

فروشگاه اینترنتی ایزوایمن در طولانی مدت در زمینه خرید و فروش انواع ایزوگام در برندهای گوناگون و متنوع هم چنین نصب ایزوگام به صورت سیار فعالیت گسترده‌ای را از خود نشان داده است و در حال حاضر جزء مجموعه‌های معتبر و البته آنلاین است که خدمات خود را با کیفیت بالا در زمینه ایزوگام روی آجر ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

نصب ایزوگام روی آجر کار آسانی نیست و به زیرسازی اصولی نیاز دارد. زیرسازی را سیمان به وجود می آورد، به این دلیل که ایزوگام بر روی سطوحی هم‌چون آجر، فلز،کاشی و… نمی‌تواند چسبندگی قابل قبولی را به وجود آورد.

به همین دلیل، زیرسازی مناسب در کنار شیب‌بندی اصولی جزء موارد کلیدی به حساب می‌آید که به هنگام کار نباید نسبت به آن بی‌توجه باشید. همچنین نصاب می‌تواند در طولانی مدت با زیرسازی درست نتیجه کار خود را با کیفیت بالا به نمایش بگذارد.  

سوالات متدوال کاربران

برای دیوار آجری، نصب قیرگونی بهتر است یا نصب ایزوگام؟

هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و معمولا نسبت به شرایط و محل پروژه انتخاب می‌شود.

هزینه نصب ایزوگام کمتر است یا نصب قیرگونی ؟

قیمت نصب قیرگونی روی دیوار نسبت به ایزوگام‌کاری روی سطح بتنی یا آجری کمتر است. ناگفته نماند که ایزوگام مزیت بیشتری نسبت به قیرگونی دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *