ایزوگام روی کاشی

نصب ایزوگام روی کاشی

کاشی یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد است که برای پوشش کف و دیوار ساختمان‌ها استفاده می‌شود. کاشی‌ها در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند، اما در صورت آسیب دیدن، ممکن است باعث نشتی آب شوند. بعضی مواقع نیاز است که نصب ایزوگام روی کاشی انجام شود. در این مقاله، به بررسی مراحل، مزایا و معایب نصب ایزوگام روی کاشی می‌پردازیم.

نصب ایزوگام روی کاشی

نصب ایزوگام روی کاشی نیاز به تبحر و دقت بسیار زیادی دارد. به این دلیل که چسبندگی ایزوگام آنچنان که فکر می‌کنید ساده و راحت نیست و  حقیقتا زیر سازی در این شرایط حرف اول را میزند.

ایزوگام کاران به خوبی می دانند که باید برای نصب روی سطوح به قول معروف سرد اصول و نکات خاصی را باید در نظر بگیرند. این چنین ایزوگام در طولانی مدت دوام و استحکام اصلی خود را به نمایش می گذارد.

اما باید از یک ایزوگام با کیفیت و مرغوب استفاده کنید که بدون شک، نشان استاندارد که بر روی ایزوگام درج شده است حرف اول را میزند.

چنانچه ایزوگام مرغوبیت و کیفیت بالایی نداشته باشد، صددرصد نصب بر روی سطوحی مانند کاشی نمی‌‌تواند مقاومت و دوام خود را به نمایش بگذارد. که در کوتاه مدت شما با جدا شدن از روی سطح مواجه می شوید و این چنین است که هزینه ترمیم و تعمیرات شما را کلافه می کند.

مراحل نصب ایزوگام روی کاشی

نصب ایزوگام روی کاشی فرآیندی چند مرحله‌ای است که باید با دقت و رعایت استانداردهای لازم انجام شود. مراحل نصب ایزوگام روی کاشی به شرح زیر است:

  • مرحله اول: آماده‌سازی سطح زیرین

اولین و مهم‌ترین مرحله در نصب ایزوگام روی کاشی، آماده‌سازی سطح زیرین است. سطح زیرین باید کاملاً صاف و تراز باشد و از هرگونه آلودگی یا زباله پاک شود. در صورت وجود ترک یا ناهمواری در سطح زیرین، باید آنها را برطرف کرد.

  • مرحله دوم: اجرای قیر زیرسازی

پس از آماده‌سازی سطح زیرین، باید قیر زیرسازی اجرا شود. قیر زیرسازی به ایجاد چسبندگی بین ایزوگام و سطح زیرین کمک می‌کند.

  • مرحله سوم: نصب ایزوگام

در مرحله بعد، ایزوگام روی سطح زیرین اجرا می‌شود. ایزوگام می‌تواند به صورت گرم یا سرد اجرا شود.

  • مرحله چهارم: غلتک‌زنی

پس از اجرای ایزوگام، باید آن را با غلطک‌های سنگین غلطک‌زنی کرد. غلتک‌زنی باعث می‌شود که ایزوگام به خوبی فشرده شود و ضخامت آن یکنواخت شود.

  • مرحله پنجم: صاف‌کاری

پس از غلتک‌زنی، سطح ایزوگام باید صاف و یکنواخت شود. این کار با استفاده از ماشین‌آلات صاف‌کاری انجام می‌شود.

شاید این مطالب نیز برای شما مفید باشد:

اهمیت چسبندگی ایزوگام

معمولا نصب ایزوگام روی کاشی چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. بهترین مکان نصب بر روی سطوحی است که آغشته به قیر هستند.

عملیات چسبندگی بر روی این سطوح بسیار عالی عمل می‌کند ونتیجه قابل قبولی را به وجود می‌آورند و این چنین است که در سال‌های طولانی می‌توان به دوام و استقامت اصلی ایزوگام مطمئن بود.

برای این کار باید سطح مورد نظر را کاملا یک دست نمود و از وجود هر گونه گرد و غبار و خاک مطمئن بود. در این بین، دمای مناسب خود شرط اساسی است که نباید آن را نادیده گرفت. به همین خاطر، در روزهای خشک مانند  تابستان و پاییز بهتر است نسبت به نصب ایزوگام اقدام نمود.

البته این نکته را به خاطر داشته باشید که ایزوگام تنها با نگهداری صحیح می‌تواند دوام اصلی خود را نمایش بگذارد. بدین ترتیب خرید شما از مجموعه‌ معتبر ایزوایمن با ضمانتنامه و بیمه نامه کتبی می‌تواند خریدی منحصر به فرد و معقولانه باشد.  

نصب ایزوگام روی کاشی

مزیت ایزوگام نسبت به قیرگونی

ایزوگام بر روی سطوح بسیار صاف و صیقلی چسبندگی خوبی ندارد که در این بین، نصب ایزوگام روی کاشی نیز همانطور که گفته شد باید با دقت و تبحر بالایی انجام پذیرد

مشاوره با کارشناسان و استادکاران باعث کیفیت نهایی کار می شود و از بروز هرگونه مشکل جلوگیری می کند. برخی از افراد ممکن است از قیرگونی استفاده کنند، اما نصب ایزوگام به مراتب بسیار بهتر است؛

چرا که هزینه بسیار پایین تر را برآورد می کند و همچنین می توان طول عمر بالاتری را در نظر گرفت.

ایزوگام امروزه برای انواع سرویس بهداشتی و حمام نیز خدمات قابل قبولی را ارائه می دهد.

چنانچه ایزوگام کار ماهر با توجه به نکات مهم نصب ایزوگام نسب به نصب این نوع عایق رطوبتی اقدام نماید، می‌تواند به صورت تضمینی مقرون به صرفه‌ترین خدمات را در اختیار شما قرار دهد.  

ویژگی نصب ایزوگام روی کاشی

از جمله مزایای که می توان برای نصب ایزوگام روی کاشی بیان کرد. ماندگاری بالا و طول عمر قابل قبولی است که به راحتی به وجود می آید.

همچنین وزن بسیار سبک که این نوع عایق رطوبتی دارد را نیز نباید نادیده گرفت که در این بین، هزینه نصب خود نیز از جمله دلایلی محسوب می‌شود که شما می‌توانید به نصب ایزوگام بر روی سطوح مختلف اقدام کنید.

البته در مقایسه با روش‌هایی مانند قیر گونی صددرصد نصب ایزوگام به تمیز کاری خاصی نیاز ندارد و همین امر برای بسیاری از افراد جزء مزایای کلیدی به حساب می‌آید و با توجه به موارد گفته شده، امروزه استقبال بسیار زیادی از نصب ایزوگام بر روی سطوح همچون کاشی در فضایی مانند سرویس بهداشتی به عمل می‌آید.  

برای نصب ایزوگام بر روی کاشی در ابتدا مساحت و نوع ایزوگام را مورد بررسی قرار می‌دهند. سپس با سیمانکاری که بر روی کاشی انجام می پذیرد نصاب منتظر است تا سیمان مورد نظر کاملا خشک شود که بتواند به نصب و اجرای این عایق رطوبتی اقدام نماید.

همچنین تمامی لوله ها باید برش داده شوند تا از هر نوع آسیب و مشکل جلوگیری به عمل آید.

البته پوشش دهی در پایان کار به نحو احسن انجام می پذیرد.

بعد از تمامی موارد گفته شده ایزوگام را برش می دهند و با استفاده از حرارت عملیات چسبندگی انجام می پذیرد.

سخن پایانی

شما میتوانید برای انجام نصب ایزوگام روی کاشی از ایزوگام‌کاران ماهر و با تجربه مجموعه ایزوایمن استفاده کنید و همچنین برای برآورد هزینه نصب، کارشناسان مجموعه به صورت شبانه‌روزی در خدمت شما عزیزان هستند.

متاسفانه برخی از افراد آنچنان که باید و شاید با دنیای اینترنت آشنایی ندارند و اینچنین است که با هزینه‌های گزاف و بالایی برای استفاده از خدمات بازار سنتی روبرو می‌شوند.

در صورتی که با یک جستجوی ساده میتوانید بهترین خدمات نصب ایزوگام را دریافت نمایید و مهمتر از همه نسبت به کیفیت خدمات دریافت شده مطمئن باشد.

اعزام تیم ماهر برای ایزوگام کاری به محل در کمترین زمان ممکن با مجهزترین ابزار و امکانات انجام می که باید از ما بخواهید.  

سوالات متدوال کاربران

آیا می‌توان ایزوگام را روی کاشی‌های قدیمی نصب کرد؟

بله، می‌توان ایزوگام را روی کاشی‌های قدیمی نصب کرد. اما در این صورت، باید نکات خاصی را رعایت کرد. اول اینکه، کاشی‌ها باید کاملاً تمیز و خشک باشند. دوم اینکه، باید ترک‌ها و ناهمواری‌های موجود در کاشی‌ها برطرف شوند. سوم اینکه، باید از نوع ایزوگام مناسب برای نصب روی کاشی‌های قدیمی استفاده کرد.

چگونه می‌توان از نشتی ایزوگام روی کاشی جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از نشتی ایزوگام روی کاشی، باید نکات زیر را رعایت کرد:
از نوع ایزوگام مناسب استفاده کنید. ایزوگام‌های پلیمری مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارند و می‌توانند در برابر تردد و بارندگی مقاومت کنند.
سطح زیرین را به خوبی آماده کنید. سطح زیرین باید کاملاً صاف و تراز باشد و از هرگونه آلودگی یا زباله پاک شود. در صورت وجود ترک یا ناهمواری در سطح زیرین، باید آنها را برطرف کرد.
ایزوگام را به درستی نصب کنید. ایزوگام باید به صورت یکنواخت و بدون ترک و درز اجرا شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *