نصب ایزوگام

نصب ایزوگام روی کف کولر

کف کولر آبی یکی از قسمت های مهم کولر است که در معرض تماس مستقیم با آب و رطوبت قرار دارد. به همین دلیل، عایق کاری کف کولر ضروری است تا از نفوذ آب و رطوبت به بدنه کولر و سایر قسمت های آن جلوگیری شود. یکی از روش های متداول عایق کاری کف کولر، نصب ایزوگام است.

نصب ایزوگام کف کولر

نصب ایزوگام روی کف کولر یکی از موضوعاتی است که برای افرادی که از کولر آبی استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد و در شرایط خاصی قابل انجام است.

ایزوگام کف کولر آبی منجر به جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت به لایه‌های زیرین کولر خواهد شد. و می‌تواند روشی ایده‌آل در این حیطه به حساب آید.

عایق ایزوگام برای عایق کاری کولر به دو صورت تک لایه و دو لایه استفاده می‌شود. اما توجه به کیفیت ایزوگام امری مهم است که می‌بایست آن را به افراد متخصص بسپارید.

اینکه از یک فرد  کاربلد برای نصب ایزوگام کمک بگیرید، در درستی و کیفیت انجام کار تاثیر بسزایی خواهد داشت.

احتمالا  برای راه‌اندازی مجدد کولر مشاهده کرده اید که دیواره‌های آن دچار زنگ زدگی و فرسودگی شده است و در نتیجه ظاهر مناسبی ندارد.

بدلیل اینکه در روزهای تابستان درب‌های کولر با مقدار زیادی آب در تماس هستند، ممکن است پس از مدتی دچار پوسیدگی شوند و حتی رنگ‌های آن نیز فرسوده گردد که با وجود عایق بندی آن‌ها با ایزوگام دیگر این مشکلات وجود نخواهد داشت.

نصب ایزوگام روی کف کولر

شاید این مطالب نیز برای شما مفید باشد:

ایزوگام چیست؟

به طور کلی ایزوگام، عبارت است از عایقی پرکاربرد و آماده که از خاصیت ضد رطوبتی برخوردار می‌باشد. که با هدف پوشاندن پشت بام، استخر، کف کولر و سطوحی که در تماس مستقیم با آب هستند؛ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مواد اولیه ایزوگام از فرآورده‌های نفتی هستند و نصب آن بر روی پشت بام و دیواره‌های بیرونی در شهر‌های پر باران بسیار مهم و دارای اهمیت می‌باشد. زیرا اجازه نفوذ هیچ گونه رطوبتی را به سطح فلزی کولر نخواهد داد. همچنین ایزوگام کف کولر یکی از موارد مورد استفاده در اکثر شهرهای ایران می‌باشد.

ایزوگام یک روش فوق‌العاده اقتصادی است که در تمام دنیا مورد استفاده می‌گیرد و مشکلات نفوذ آب را به طور کامل تحت پوشش قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است، ایزوگام در برابر حشرات و جانوران موذی مانند یک سد حفاظتی عمل می‌کند و از هدر رفت انرژی داخل خانه جلوگیری خواهد کرد.

همانطور که می‌دانید تمام سطح ایزوگام با ورق آلومینیومی ‌پوشیده شده است که با حرارت دادن تمام مواد آن به طور کامل حفظ می‌گردد.

عایق ایزوگام کف کولر

همانطور که پیش تر اشاره کردیم کولر به سبب داشتن بدنه‌ای فلزی در معرض زنگ‌زدگی و ایجاد رسوب‌های نمکی می‌باشد. امروزه با انجام ایزوگام کف کولر دیگر هیچ کدام از این مشکلات وجود ندارد و با نصب ایزوگام براحتی قابل حل هستند.

به طور کلی عاقلانه‌ترین روش برای پیشگیری از مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم عایق‌بندی کولر با ایزوگام است که این موضوع منجر می‌شود تا شما از کولر آبی خود به نحو احسن بهره ببرید.

در صورت بی توجهی به این موارد کولر آبی شما در طول مدت آسیب‌های متعددی را متحمل خواهد شد و آنچنان که باید کار نمی‌کند و با مشکلاتی همچون زنگ‌زدگی، نشتی و سوراخ شدن کولر مواجه خواهید شد.

امروزه با ساخت و تولید موادی برای عایق کاری مانند ایزوگام می‌توانید از تمامی‌ این موارد مشکل‌ساز رهایی یابید و در طولانی مدت از کولر آبی خود استفاده کنید.

در حقیقت فصل بهار بهترین زمانی است که می‌توانید نسبت به نصب ایزوگام کف کولر اقدام نمایید. زیرا در این زمان کارایی و استفاده از کولر آبی چند برابر خواهد بود.

دلیل اصلی زنگ زدگی کف کولر آبی چیست؟

امروزه ایزوگام کف کولر، برای جلوگیری از زنگ زدگی آن به کار می‌رود و روشی متناسب و مقرون به صرفه است. کولر آبی برخلاف کولر گازی در معرض خطر پوسیدگی و رسوب قرار دارد که با ایزوگام آن دیگر شاهد این گونه مشکلات نخواهید بود. مهم ترین عوامل زنگ زدگی کولر به شرح زیر است:

  • وجود مواد معدنی در آب
  • درب‌های فلزی نامرغوب
  • جریان پرفشار آب
  • نور مستقیم خورشید

به طور کلی موارد ذکر شده منجر به ایجاد ترک و خوردگی در سطح کولر آبی خواهند شد، که در همان ابتدا با ایزوگام کف کولر دیگر هزینه مجدد برای خرید کولر نخواهید داشت.

نصب ایزوگام روی کف کولر
نصب ایزوگام در تهران

مزیت‌های ایزوگام کف کولر

امروزه ایزوگام کف کولر به عنوان مناسب‌ترین روش با هدف جلوگیری از نفوذ آب به سطح فلزی کولر یاد می‌شود که با قیمت مناسب توسط افراد وارد و باتجربه در این زمینه انجام می‌گردد.

اگر در کف کولر آبی‌تان سوراخ یا پوسیدگی مشاهده کرده‌اید، با اطمینان می‌توانیم بگوییم که ایزوگام کف آن می‌تواند انتخابی عالی و نتیجه بخش باشد‌.

استفاده از خدمات مهمی ‌همانند نصب ایزوگام کف کولر موجب خواهد شد تا با کمترین هزینه بهترین کیفیت و بازده را از کولر آبی دریافت کنید.

همچنین برای پیشگیری از زنگ زدگی احتمالی درب‌های کولر می‌توانید از ایزوگام به عنوان یک عایق رطوبتی بهره ببرید. این عایق مانند سدی از عبور مستقیم جریان خورشید نیز جلوگیری می‌کند که در این صورت پوشال‌های کولر دیرتر تخریب می‌شوند.

با ایزوگام کف کولر، بر میزان خنک کنندگی کولرتان بیافزایید؛ که شرط اصلی آن بهره گیری از تخصص نیروهای ماهر در نصب آن می‌باشد.

آیا ایزوگام کف کولر آبی امکان‌پذیر است؟

در ایزوگام کف کولر، هر گونه سوراخ، نشتی، پوسیدگی و زنگ‌زدگی کف و دیواره‌های کولر آن ترمیم و رفع خواهند شد و روش‌های متنوعی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

• عایق نانو الاستیک: این عایق به عنوان یکی از دیگر روش‌ها برای ایزوگام کف کولر از مزایای ویژه ای برخوردار است. عایق نانوالاستیک از ورود آب به سطح فلزی کولر و پیشرفت پوسیدگی آن جلوگیری می‌کند.

• عایق اسپری قیر: این نوع عایق در جهت جلوگیری از تماس سطح فلز با آب انجام می‌گردد که می‌بایست در ابتدای کار از خشک بودن سطح کولر و تخلیه آب آن اطمینان حاصل کنید.

مزایای نصب ایزوگام روی کف کولر

  • عایق رطوبتی بسیار موثر: ایزوگام یک عایق رطوبتی بسیار موثر است که از نفوذ آب و رطوبت به بدنه کولر و سایر قسمت های آن جلوگیری می کند.
  • افزایش طول عمر کولر: نصب ایزوگام روی کف کولر می تواند طول عمر کولر را افزایش دهد.
  • کاهش مصرف برق: نصب ایزوگام روی کف کولر می تواند مصرف برق کولر را کاهش دهد.
  • جلوگیری از رشد میکروب و باکتری: ایزوگام یک مانع فیزیکی ایجاد می کند که از رشد میکروب و باکتری در کف کولر جلوگیری می کند.

معایب نصب ایزوگام روی کف کولر

  • نیاز به مهارت و تجربه: نصب ایزوگام روی کف کولر نیاز به مهارت و تجربه دارد.
  • زمان اجرای طولانی: نصب ایزوگام روی کف کولر زمان بر است.
  • هزینه نسبتاً زیاد: هزینه نصب ایزوگام روی کف کولر به دلیل زمان بر بودن و باز و بسته کردن کولر، نسبتاً زیاد است.

نصب ایزوگام روی کف کولر یک روش موثر برای عایق کاری کف کولر و جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت است. این روش مزایای زیادی دارد، از جمله افزایش طول عمر کولر، کاهش مصرف برق و جلوگیری از رشد میکروب و باکتری. با این حال، نصب ایزوگام روی کف کولر نیاز به مهارت و تجربه دارد و زمان بر است.

جمع بندی مطالب

ایزوگام کف کولر به عنوان یک روش فوق‌العاده کاربردی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و نصب آن مزایای متعددی را به همراه خواهد داشت. پس با کمترین هزینه، بهترین بازده و کارکرد را از کولر آبی دریافت نمایید.

استفاده از ایزوگام و عایق کاری کف کولر به سبب نصب آسان و سریع مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.

مزایای استفاده از عایق رطوبتی برای کولر آبی چیست؟

از مهم‌ترین ترین فواید ایزوگام کف کولر، می‌توان به افزایش طول عمر پوشال‌ها و جلوگیری از ورود رطوبت اشاره نمود.

چرا باید سطح داخلی کولر قبل از نصب ایزوگام به طور کامل خشک باشد؟

برای نصب دقیق و اصولی ایزوگام کولر لازم است مواد به طور کامل روی سطح آن بچسبند و هیچ گونه نم و رطوبتی نباشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *