رنگ آمیزی روی ایزوگام

ایزوگام یک عایق رطوبتی بسیار کارآمد است که برای محافظت از ساختمان‌ها در برابر نفوذ آب استفاده می‌شود. اما ایزوگام نیز مانند سایر مصالح ساختمانی، در معرض آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی قرار دارد.

یکی از راه‌های محافظت از ایزوگام، رنگ‌آمیزی آن است. رنگ روی ایزوگام می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد، اما معایبی نیز دارد. در این مقاله، به بررسی مزایا، معایب و روش‌های اجرا رنگ روی ایزوگام می‌پردازیم. همراه ایزوایمن باشید.

چرا باید ایزوگام را رنگ کرد؟

رنگ آمیزی روی ایزوگام از بهترین راه‌ها برای کاهش آسیب به این عایق ساختمانی است. ایزوگام نیز همانند سایر عایق ها به لایه ای محافظ برای حفاظت از سطح بیرونی خود نیازمند است. یکی از مفیدترین و مناسب ترین راه ها، استفاده از رنگ روی سطح این عایق است.

همانگونه که می دانید ایزوگام، عایق رطوبتی است که از یک یا سه لایه تشکیل می شود. این عایق با نصب بر روی سطوح زیرین به عنوان سپر از بروز خطرات و آسیب به ساختمان و همچنین ورود نم و رطوبت به سطوح زیرین خود، پیشگیری میکند.

از آنجایی که خود ایزوگام به عنوان لایه رویی در معرض انواع آسیب ها مانند پارگی، سوراخ شدن و …، قرار دارد در اصل رنگ روی سطح ایزوگام می تواند همانند لایه محافظ این عایق عمل کرده و مانع از خراب شدن سطح ایزوگام به وسیله رطوبت و سایر خطرات شود.

رنگ روی ایزوگام
نصب ایزوگام در تهران

شاید این مطالب نیز برای شما مفید باشد:

هدف از نقاشی ایزوگام چیست؟

امروزه دلایل مختلفی موجب شده است تا تمایل افراد برای رنگ آمیزی روی ایزوگام بیشتر شود. از جمله مهم ترین دلایل برای استفاده از رنگ روی ایزوگام می توان به گرفتگی راه آب پشت بام و در نتیجه جمع شدن آب برف یا باران در پشت بام اشاره کرد.

معمولاً این عامل موجب می شود تا ایزوگام پوسیده شده و نم وارد ساختمان شود. در مواردی نیز ممکن است قسمتی از ایزوگام به وسیله اشیای برنده و تیز، دچار بریدگی شده و نهایتاً با آسیب رسیدن به ایزوگام، نم و رطوبت به داخل نفوذ کند.

همچنین این امکان وجود دارد که در مکان های عمومی که برای راه رفتن یا بازی افراد در نظر گرفته شده اند نیز ایزوگام با خطر آسیب مواجه شود.

در این موارد استفاده از رنگ روی سطح این عایق می تواند تا حدود زیادی مانع از آسیب جدی این عایق شود. همین عوامل موجب شده است تا توجه و علاقه افراد به استفاده از رنگ روی ایزوگام بیشتر از گذشته شود.

البته رنگ آمیزی روی ایزوگام باید توسط افراد مجرب و متخصص در این زمینه انجام شود. سپردن این کار به افراد باتجربه، از بروز مشکلات احتمالی رنگ آمیزی سطح ایزوگام جلوگیری می کند.

مزایای رنگ روی ایزوگام

رنگ روی ایزوگام می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد، از جمله:

زیبایی ظاهری ایزوگام:

رنگ روی ایزوگام می‌تواند به بهبود ظاهر ایزوگام و سازه‌ای که روی آن اجرا شده است، کمک کند.

افزایش مقاومت ایزوگام در برابر عوامل محیطی:

رنگ روی ایزوگام می‌تواند از ایزوگام در برابر اشعه ماوراء بنفش، رطوبت و سایر عوامل محیطی محافظت کند.

افزایش عمر مفید ایزوگام:

رنگ روی ایزوگام می‌تواند به افزایش عمر مفید ایزوگام کمک کند.

معایب رنگ روی ایزوگام

رنگ روی ایزوگام نیز معایبی دارد، از جمله:

افزایش وزن ایزوگام: رنگ روی ایزوگام می‌تواند وزن ایزوگام را افزایش دهد. این امر می‌تواند در برخی موارد، مانند ایزوگام‌کاری پشت بام، مشکل‌ساز باشد.

کاهش مقاومت ایزوگام در برابر آتش: رنگ روی ایزوگام می‌تواند مقاومت ایزوگام در برابر آتش را کاهش دهد.

نیاز به تعمیر و نگهداری: رنگ روی ایزوگام ممکن است در اثر عوامل محیطی، مانند تابش نور خورشید، دچار آسیب شود. در این صورت، نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.

چرا سطح ایزوگام، نقره ای رنگ است؟

شاید برای بسیاری از افراد این سؤال مطرح شود که به چه دلیلی ایزوگام با رنگ نقره ای تولید می شود؟ در پاسخ باید بگوییم، ایزوگام وظیفه محافظت از لایه زیرین خود را بر عهده دارد. این عایق معمولاً به صورت دو لایه بر روی سطح مورد نظر نصب می شود.

یکی از لایه های استفاده شده در ایزوگام، لایه محافظ آلومینیومی است. استفاده از لایه آلومینیوم موجب می شود تا رنگ سطح ایزوگام، نقره ای باشد.

از آنجایی که این عایق برای محافظت از سطوح مختلف نصب می شود باید از لایه های قوی و مستحکم در تولید آن استفاده شود.

در واقع فویل آلومینیومی ایزوگام موظف است تا از آن در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند. چرا که رسیدن نور خورشید به لایه های زیرین ایزوگام، فرسودگی این عایق را به دنبال دارد. فویل نقره ای تا حد زیادی مانع از فرسایش ایزوگام می شود.

در این میان رنگ آمیزی روی ایزوگام نیز با ایجاد لایه ای دیگر بر روی فویل نقره ای ایزوگام، از این سطح بیشتر محافظت کرده و طول عمر مفید ایزوگام را تا حدود زیادی افزایش می دهد.

رنگ کاری روی ایزوگام

آیا می‌توان ایزوگام استخر را رنگ کرد؟

اجرای رنگ بر روی ایزوگام استخر، چه از نظر علمی و چه از دید نصابان حرفه ای و متخصصین فعال در این زمینه به افراد توصیه نمی شود.

کارشناسان و نصابان باتجربه عقیده دارند که پلیمرهای استفاده شده در ایزوگام استخر، در دسته پلیمرهای قیری قرار دارند که جزو پلیمرهای آکریلیک با پایه حلال هستند.

همین علت موجب می شود تا به دلیل همنام نبودن پایه های شیمیایی و عدم مطابقت آنها با یکدیگر، میان پلیمرها چسبندگی کافی ایجاد نشود. این امر پوسته پوسته شدن رنگ و تخریب کامل آن را در پی دارد.

با این حال اگر قصد دارید از رنگ روی ایزوگام استخر استفاده کنید، بهتر است ابتدا با کمک بلوک، دیواری 10 سانتی متری روی ایزوگام ایجاد کنید. سپس می توانید این دیوار را سیمان کاری کرده و در نهایت رنگ آمیزی روی ایزوگام استخر را بر روی دیوار سیمانی انجام دهید.

در این میان برخی از نقاشان به منظور حفظ منافع مالی خود، مدعی می شوند که امکان رنگ کردن ایزوگام استخر وجود داشته و هیچ مشکلی برای مواد استفاده شده پیش نخواهد آمد؛ اما باید این مطلب را در نظر داشته باشید که پلیمرهای قیری استفاده شده در ایزوگام، هنگام برخورد با حلال های موجود در رنگ استخر، حل شده و به حالت اولیه خود یعنی قیر، تغییر شکل خواهند داد.

روش‌‌ها و راه حل‌‌های نقاشی ایزوگام

همانگونه که اشاره شد رنگ آمیزی سطح ایزوگام تا حدود زیادی از استهلاک این عایق رطوبتی، جلوگیری می کند. یکی از بهترین روش ها برای رنگ آمیزی ایزوگام، استفاده از رنگ عایق نانو می باشد. این نوع از رنگ آمیزی طرفداران فراوانی پیدا کرده است.

از رنگ عایق نانو برای رنگ آمیزی حمام، سرویس های بهداشتی و … نیز استفاده می شود. این رنگ های عایق، برای پلیمرهایی با پایه آب مورد استفاده قرار می گیرند.

رنگ عایق نانو به صورت سرد به عنوان ماده اصلی رنگ آمیزی روی ایزوگام اجرا شدهو از ورود نم و رطوبت به سطح زیری پیشگیری می کند.

در برخی موارد از رنگ نانو به جای ایزوگام نیز استفاده می شود. استحکام این لایه به قدری زیاد است که برای جداسازی آن از روی سطح لازم است تا از تجهیزات مکانیکی استفاده شود.

رنگ روی ایزوگام می‌تواند به روش‌های مختلفی اجرا شود، از جمله:

رنگ‌آمیزی با قلمو یا غلتک: این روش ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش اجرا رنگ روی ایزوگام است. اما این روش ممکن است زمان‌بر باشد و نتیجه کار یکنواخت نباشد.

رنگ‌آمیزی با اسپری: این روش سریع‌تر و یکنواخت‌تر از روش رنگ‌آمیزی با قلمو یا غلتک است. اما این روش نیاز به مهارت و تجربه دارد.

رنگ‌آمیزی با دستگاه پاشش رنگ: این روش سریع‌ترین و یکنواخت‌ترین روش اجرا رنگ روی ایزوگام است. اما این روش نیاز به تجهیزات و ماشین‌آلات خاص دارد.

انتخاب روش مناسب اجرا رنگ روی ایزوگام

روش مناسب اجرا رنگ روی ایزوگام به عوامل مختلفی، از جمله نوع ایزوگام، سطح ایزوگام و شرایط محیطی، بستگی دارد. در صورت عدم اطمینان از روش مناسب اجرا، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

نصاب ایزوگام و خدمات نصب ایزوگام در تهران

هنگامی که نوبت به یافتن بهترین نصاب ایزوگام در تهران می رسد، توجه به طیف وسیعی از خدمات ارائه شده بسیار مهم است.

در حالی که برخی از شرکت ها ممکن است فقط در نصب تخصص داشته باشند، برخی دیگر خدمات نصب اضافی مانند تعمیر ، نگهداری و رنگ آمیزی را ارائه می دهند.

با انتخاب نصب کننده ای که خدمات جامع ارائه می دهد، می توانید اطمینان حاصل کنید که ایزوگام شما برای سال های آینده در بهترین حالت باقی می ماند.

علاوه بر این، ارزیابی تخصص و تجربه نصاب ضروری است. به دنبال گواهینامه ها و اعتبارنامه هایی باشید که تعهد آنها را به کار با کیفیت نشان می دهد.

یک نصاب قابل اعتماد تیمی از متخصصان آموزش دیده را خواهد داشت که دانش عمیقی در مورد تکنیک های نصب ایزوگام دارند و می توانند هر گونه نگرانی یا سؤالی را که ممکن است داشته باشید برطرف کند.

جمع بندی

ایزو ایمن از برجسته ترین شرکت های فعال در زمینه نصب و اجرای ایزوگام در سطح کشور است. در این مجموعه در قبال ارائه کلیه خدمات عرضه شده به مشتریان، ضمانت نامه ارائه می شود.

کادر متخصص و نصابان حرفه ای مجموعه ایزو ایمن با تجربه فراوان و تجهیزات مدرن و به روز خود، بهترین خدمات را به مشتریان عرضه می کنند.

در کنار ویژگی های ممتاز شرکت ایزوایمن، وجود محصولات برندهای معتبر ایزوگام در این مجموعه، خیال مشتری را از بابت اجرای عایق بندی با بهترین محصولات راحت می کند.

در این میان کادر مجرب و حرفه ای شرکت ایزو ایمن، خدمات رنگ آمیزی روی ایزوگام را نیز با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها به مشتریان خود ارائه می دهند.

چرا ایزوگام نقره‌ای تولید می‌شود؟

در پاسخ باید بگوییم، ایزوگام وظیفه محافظت از لایه زیرین خود را بر عهده دارد. این عایق معمولاً به صورت دو لایه بر روی سطح مورد نظر نصب می شود.

آیا به غیر از رنگ کردن ایزوگام، روش دیگری برای تغییر ظاهر و رنگ ایزوگام وجود دارد؟

پیشنهاد ایزوایمن برای مشتریان عزیز، استفاده از ایزوگام‌های طرح دار است که در سایت ایزوایمن به طور کامل توضیح داده شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *