نصب ایزوگام

نصب کاشی روی ایزوگام

کاشی یکی از محبوب‌ترین مصالح ساختمانی برای پوشش کف و دیوارها است. کاشی علاوه بر زیبایی، دوام و مقاومت بالایی دارد. اما برای نصب کاشی روی ایزوگام یا برخی از سظوح خاص، نیاز به اقداماتی هست تا کاشی ها به خوبی به سطح بچسبند و در برابر رطوبت و سایر عوامل محیطی مقاوم باشند. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت:

نصب کاشی روی ایزوگام

برخی افراد برای حفظ دوام و استحکام ایزوگام بر روی آن کاشی نصب می‌کنند و برخی دیگر نیز برای زیبایی ظاهری مکان مورد نظر این عمل را انجام می دهند. با ما همراه باشید در ادامه نکات مهمی در مورد نصب کاشی روی ایزوگام را باهم بررسی کنیم.

نصب کاشی روی ایزوگام

شاید این مطالب نیز برای شما مفید باشد:

روش نصب کاشی روی ایزوگام

برای نصب کاشی روی ایزوگام، دو روش اصلی وجود دارد:

  • روش اول: استفاده از چسب مخصوص کاشی

در این روش، ابتدا سطح ایزوگام رو کاملاً تمیز و عاری از هرگونه آلودگی و چربی می‌کنیم. سپس، چسب مخصوص کاشی ر روی سطح ایزوگام می‌مالیم و کاشی‌ها رو روی ان قرار میدهیم. در نهایت، کاشی ها را با استفاده از ماله به سطح ایزوگام فشار میدیم.

  • روش دوم: استفاده از سیمان و ماسه

در این روش، ابتدا سطح ایزوگام را کاملاً تمیز و عاری از هرگونه آلودگی و چربی می‌کنیم. سپس، یک لایه سیمان و ماسه را روی سطح ایزوگام می‌مالیم. در نهایت، کاشی‌ها را روی سطح سیمان و ماسه قرار میدهیم و با استفاده از ماله به سطح فشار میدیم.

دلایل نصب موزاییک و کاشی روی ایزوگام چیست؟

همانطور که میدانید در مکان هایی که در معرض رطوبت، باران و… قرار دارند از عایق های رطوبتی مانند ایزوگام استفاده می‌شود.

این مکان ها به دلیل مجاورت مستقیم با فضای بیرون در معرض آسیب پذیری زیادی قرار دارند. مخصوصا اگر در محلی نصب باشند که رفت و آمد آنجا زیاد باشد. مانند برخی تراس ها و پشت بام ها. در این صورت افراد برای حفظ سلامت ایزوگام به نصب موزاییک و کاشی روی ایزوگام اقدام می کنند.

نصب ایزوگام هزینه های زیاد را در پی دارد که اگر در طول مدت زمان کوتاهی اجبار به تعویض شود ضرر های مالی به شما وارد می کند. اجرای موزاییک و کاشی روی آن موجب می شود تا ایزوگام از تعویض زود به زود نجات یابد و طول عمر مفید ایزوگام افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از دلایل اجرای کاشی روی ایزوگام در اصل زیبایی ظاهری محل عایق کاری شده است که به سلیقه خود شخص انجام می شود. برای مثال ایزوگام کردن یک حوض آب وسط حیاط خانه و کاشی کاری روی آن نمای بسیار شیکی به حوض می دهد.

دلایل نصب کاشی روی ایزوگام
isoimen.ir

قیمت نصب و اجرای ایزوگام‌ چگونه محاسبه می شود؟

هزینه نصب و اجرای کاشی روی ایزوگام جدا از خرید کاشی مناسب نیازمند یک نصاب نیز هست تا این کار را به اجرا درآورد. اکثر قیمت های کاشی های یکسان و یک طرح ، شبیه به یکدیگر است اما دستمزد افراد نصاب متفاوت است که به این عوامل بستگی دارد.

اندازه گیری متراژ و مساحت سطحی که عایق کاری شده و قرار است کاشی کاری شود. محل نصب بسیار مهم است. در محل هایی که رطوبت بیشتری دارند،مواد گذاری بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتری برای پرداخت لازم است.

برای نصب برخی کاشی ها نیازمند کار بیشتر و دستگاه مخصوص است که این مورد نیز موجب افزایش هزینه می‌شود. ابعاد کاشی بسیار مهم است برخی کاشی در برخی ابعاد نیاز به نصب تخصصی تر و کار سخت تر دارند. همه این نکات برای هزینه و دستمزد نصب موزاییک یا کاشی روی ایزوگام مهم هستند.

نکات مهم در نصب کاشی روی ایزوگام

برای نصب کاشی روی ایزوگام، باید نکات زیر رو رعایت کنیم:

  • از استفاده از چسب های معمولی برای نصب کاشی خودداری کنیم. چسب‌های معمولی در برابر رطوبت مقاوم نیستن دو ممکن است در اثر رطوبت، کاشی‌ها از سطح جدا شوند.
  • قبل از نصب کاشی، سطح ایزوگام رو کاملاً تمیز و عاری از هرگونه آلودگی و چربی کنیم. آلودگی‌ها و چربی‌ها می توانند مانع از چسبیدن مناسب کاشی‌ها به سطح شوند.
  • در صورت استفاده از روش سیمان و ماسه، حتماً از سیمان و ماسه با کیفیت مناسب استفاده کنیم. سیمان و ماسه بی کیفیت ممکنه در اثر رطوبت، مقاومت خود رو از دست بدهند و کاشی‌ها از سطح جدا شوند.

نکات فنی نصب ایزوگام

یک سری نکات مهم برای نصب موزاییک یا کاشی روی ایزوگام وجود دارد که با رعایت این نکات میتوان نتیجه بهتری از کار گرفت.

ایزوگام تک فویل در واقع بهترین نوع ایزوگام برای نصب موزاییک و کاشی روی آن است. این ایزوگام به دلیل چسبندگی بالا و وزن کمتر بهتر به سطوح چسبیده و در اثر نصب موزاییک و کاشی نیز فشار زیادی بر آن وارد نمی‌شود. همینطور هزینه ایزوگام تک فویل نسبت به سایز ایزوگام ها کمتر است.

حتما باید یک لایه محافظ قبل از نصب موزاییک یا کاشی، بر روی ایزوگام ایجاد کرد. این لایه محافظ که برای جلوگیری از بریدگی و آسیب به ایزوگام اجرا می‌شود باید از جنس پلیمر باشد.

نکته مهم‌تر در نصب‌ روی ایزوگام این است که یک لایه سیمان محافظ بر روی پلیمر نیز قرار بگیرد. بسیاری از افراد به این نکته مهم‌توجه ویژه ای نشان نمی دهند. پس از نصب نیز تا مدتی رفت و آمد بر روی کاشی ها صورت نگیرد تا حسابی با ملات به ایزوگام بچسبند.

نصب کاشی روی ایزوگام بدون رعایت نکات فنی

جمع بندی مطالب

برای اجرای کاشی روی ایزوگام رعایت نکات کلیدی خود یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود که عمر ایزوگام شما را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

همچنین رعایت تمامی نکات ایمنی برای جلوگیری از هرگونه آسیب به ایزوگام بسیار مهم است. البته که جنس ایزوگام مورد استفاده شما بسیار مهم است که در هنگام خرید باید به نکات مهمی در مورد تفاوت ایزوگام با کیفیت و بی کیفیت توجه کرد که در مقاله ۱۰ نکته مهم در خرید ایزوگام در همین سایت به صورت خلاصه به آن پرداخته ایم.

هزینه‌های نصب روی ایزوگام از این رو زیاد می شود که نصاب شما چقدر حرفه ای باشد. هر چه نصاب حرفه ای تر باشد و کارش را با دستگاه و دقیق تر انجام دهد قطعا هزینه پرداختی بیشتر می‌شود.

اما کار شما با کیفیت تر انجام می‌شود. گفتیم که یکی از دلایل مهم نصب روی ایزوگام محافظت از آن در برابر عوامل خطرناک بیرونی و پیشگیری از بریدگی و زخم شدن سطح ایزوگام است.

پس قبل از نصب‌ باید یک لایه محافظتی با عنوان پلیمر یا پرایمر بر روی آن اجرا شده و سپس یک لایه سیمان نیز بر روی پرایمر اجرا شود تا از نظر صحت و سلامت ایزوگام در هنگام نصب کاملا مطمئن شوید.

نصب ایزوگام و کاشی روی آن به عنوان یک عایق رطوبتی در سطح بیرونی خانه ها عملکرد زیادی دارد و باید تحقیقات زیادی در مورد آن صورت گیرد.

سوالات متداول کاربران

آیا می توانم روی ایزوگام قدیمی کاشی نصب کنم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بستگی به شرایط ایزوگام قدیمی دارد. اگر ایزوگام قدیمی سالم و بدون ترک و آسیب باشد، می توان روی آن کاشی نصب کرد. اما اگر ایزوگام قدیمی دارای ترک یا آسیب باشد، باید قبل از نصب کاشی، ایزوگام قدیمی را ترمیم کرد.

کدام نوع کاشی برای نصب روی ایزوگام مناسب تر است؟

رای نصب روی ایزوگام، بهتر است از کاشی های سرامیکی یا گرانیتی استفاده شود. این نوع کاشی ها در برابر رطوبت مقاوم هستند و می توانند در شرایط آب و هوایی مرطوب نیز دوام بیاورند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *